Commercials stotteren op Wereldstotterdag


C1000, Prince en LG steunen campagne NFS

WOERDEN, 20101020 -- Op vrijdag 22 oktober eindigen de tv-spotjes van C1000, Prince en LG met een stotterend uitgesproken verwijzing naar Wereldstotterdag. De Nederlandse Federatie Stotteren (NFS) is bijzonder blij met de steun van deze bedrijven. Zij brengen het stotteren op ludieke wijze onder de aandacht. De boodschap die er achter zit is: geef mensen die stotteren even de tijd.

Stottertherapeut Leonoor Oonk van de NFS: "Het is van grote waarde dat deze drie bedrijven meehelpen om aandacht te vragen voor de positie van mensen die stotteren. Het gebeurt vaak dat stotteren op een humoristische manier wordt gebruikt in films of in tv-series. Door nu de commerciële boodschap stotterend gesproken te horen, merkt de luisteraar dat er ook informatie wordt gegeven. Dat is precies wat we met de campagne willen zeggen. Namelijk dat iemand die stottert gewoon kan meedoen aan een gesprek en iets te zeggen heeft. Dat vraagt van de luisteraar alleen wat meer geduld." C1000, Prince en LG geven belangeloos hun medewerking aan Wereldstotterdag.

Op Wereldstotterdag start de campagne `'Geef mensen die stotteren even de tijd''. Logopedisten, stottertherapeuten en mensen die stotteren voeren campagne met posters en kleurplaten en ludieke acties om aandacht te vragen voor het onderwerp stotteren. Speciaal voor deze dag beleeft de documentaire Als de adem stokt van Barbara den Uyl op donderdag 21 oktober zijn première. De voorvertoning is in bioscoop het Ketelhuis in Amsterdam. De NCRV zendt de film 25 oktober uit.





Ingezonden persbericht