Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

'Bron van inzicht' nieuwe corporate campagne Pels Rijcken 'Stress in de zorg' eerste thema van crossmediale campagne

Den Haag, 20 oktober 2010 - Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn advocaten en notarissen is deze week gestart met de corporate campagne 'Bron van inzicht'. Doel van de campagne is het vergroten van de bekendheid en het uitdragen van de identiteit van Pels Rijcken. De positie van Pels Rijcken als kantoor voor de publieke sector is onbetwist, maar binnen het bedrijfsleven is de meerwaarde minder bekend. De overkoepelende boodschap in de nieuwe campagne slaat de brug: Pels Rijcken wil een bron van inzicht zijn voor bestaande en potentiële cliënten.

Crossmediale campagne
Centraal in de campagne staan 'podiumdebatten' die Pels Rijcken organiseert rondom een aantal maatschappelijk relevante thema's. De inzichten die deze debatten opleveren, worden via de nieuwe site www.pelsrijcken.tv, radiocommercials, printadvertenties, online advertorials en DM-acties breed onder de aandacht gebracht. Het crossmediale karakter van de campagne zorgt ervoor dat de beoogde doelgroepen vanuit verschillende invalshoeken worden aangesproken. Dit versterkt de boodschap en garandeert een breed bereik. Bovendien biedt het de ontvanger de mogelijkheid om zelf te bepalen hoe diep hij op de aangeboden inzichten wil ingaan. Het eerste podiumdebat is georganiseerd rondom het thema 'Stress in de zorg'. Het tweede podiumdebat staat in het teken van het milieu en zal begin 2011 plaatsvinden. De podiumdebatten positioneren Pels Rijcken als een vooruitstrevend en vindingrijk kantoor dat inspeelt op wat de markt voor juridische dienstverlening vraagt: inho udelijke kwaliteit en specialistische kennis.

Podiumdebatten
Het uitgangspunt van de podiumdebatten van Pels Rijcken is interactie met en tussen betrokkenen rondom een maatschappelijk onderwerp met juridische impact. Tijdens ieder debat worden experts geïnterviewd over hun -meestal- tegengestelde opvattingen. Dit gebeurt in Studio Dudok in Den Haag in aanwezigheid van zo'n 30 - bij het thema betrokken - gasten, die aansluitend aan de interviews mee discussiëren over het aan de orde gestelde thema. Van elke podiumbijeenkomst is een korte en een langere samenvatting te zien op www.pelsrijcken.tv. Radiocommercials en promotie via diverse (online en offline) media brengen deze uitzendingen vervolgens onder de aandacht van de relaties van Pels Rijcken en het brede publiek.

Corporate uitingen
Naast de themacommunicatie rondom de debatonderwerpen als zorg en milieu, wordt de aandacht van de kerndoelgroep juristen gedurende het komende jaar ook via corporate advertenties gevestigd op Pels Rijcken als 'Bron van inzicht'.

Campagne
Bij Pels Rijcken zijn voor de campagne verantwoordelijk: mr. Monique de Witte, bestuurslid en advocaat-partner, drs. Edith Zweerman, manager marketing en communicatie, mr. Arnoud Boorsma, advocaat-partner en mr. Cees de Zeeuw, notaris-partner. Extern hebben aan de campagne gewerkt: Dinand Jansen, communicatieadvies en strategie; Nuyten Communicatie, Peter Nuyten, concept & copy en Julius Smit, art director.

Over Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn
De advocaten en notarissen van Pels Rijcken zijn gespecialiseerd in het leveren van juridisch maatwerk. Met vakmanschap en intellectuele scherpte werken ze voor toonaangevende cliënten zoals de Staat, provincies, gemeenten, bestuursorganen, toezichthouders, instellingen en ondernemingen. De landsadvocaat is één van de 38 partners van het kantoor. In totaal zijn er 335 mensen werkzaam. Meer informatie over het kantoor en de medewerkers is te vinden op www.pelsrijcken.nl.

***




Ingezonden persbericht