Wat vindt 6 vwo en wat vindt de rest van Nederland?
Bachelorcampagne Universiteit Twente
08 november 2010
De Universiteit Twente is begonnen met de bachelorcampagne voor
2010/2011. Hiervoor heeft de UT een uniek onderzoek uitgevoerd onder
350 zes vwo'ers. De resultaten van het onderzoek worden gebruikt voor
de campagnesite `Wat vindt 6 vwo'. Daarnaast maakt de UT gebruik van
augmented reality, waarbij de gebruiker een interactieve animatie te
zien krijgt.
De bachelorcampagne om nieuwe studenten te werven heeft dit jaar een
nieuw tintje gekregen. Overal kan je posters en advertenties tegenkomen
met wat zes vwo vindt. Hiervoor heeft een groep van 350 scholieren uit
zes vwo een enquête van 55 vragen ingevuld. De resultaten van dit
onderzoek kom je tegen in de meeste uitingen over bachelorvoorlichting
van de Universiteit Twente.
Website
De website - www.watvindt6vwo.nl - vormt de rode draad van de
bachelorcampagne van Universiteit Twente. Op deze website komt eerst
een selectie van de 55 vragen. Door het jaar heen worden deze vragen
aangevuld met nieuwe vragen. Voorbeelden zijn 'Ik zie een gouden
toekomst voor ...' en 'Mijn kookkunst is zo goed als ...'. De website
staat sinds kort online en iedereen kan nu de vragen invullen. Niet
alleen zes vwo, maar ook de rest van Nederland.
Actie: Augmented Reality
9500 zes vwo'ers krijgen de komende tijd een speciale actiekaart in de
brievenbus. Op deze kaart staat de vraag 'Hoe zie jij de wereld?' met
een viertal antwoordmogelijkheden. De scholier scheurt zijn of haar
antwoord af en laat deze op de website lezen door een webcam. Door
augmented reality krijgen ze een interactieve animatie te zien die
betrekking heeft op het antwoord.
Iedereen die geen kaart krijgt, maar toch nieuwsgierig is kan de
antwoordmogelijkheden printen vanaf de site. Zo kan je jouw antwoord
toch door een webcam laten lezen en zien wat er gebeurt.
Twitter
Ook op Twitter is de campagne te volgen. Via twitter.com/watvindt6vwo
kun je zien wat 6 vwo vindt en kan je aangeven wat jij vindt. Om ons en
de rest van de wereld te laten weten wat jij vindt, gebruik je
#watvindt6V.
Universiteit Twente