Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Recordaantal van 50.000 nieuwe donateurs voor KWF
Internationale dreamteams voor structurele oplossing tegen kanker

Amsterdam 18 november 2011 - Nederland is afgelopen week massaal opgestaan tegen kanker en donateur geworden van KWF Kankerbestrijding. In de tv show Sta op tegen kanker (AVRO) met bijbehorende campagne is in 1 week tijd 50.000 nieuwe donateurs geworven. Een recordaantal in de geschiedenis van KWF Kankerbestrijding. Nieuw is dat een deel van de opbrengst wordt besteed aan internationaal toponderzoek waar KWF Kankerbestrijding voorheen alleen nationaal onderzoek financierde. Er worden dreamteams gevormd met onderzoekers uit binnen,- en buitenland om gezamenlijk op zoek te gaan naar structurele oplossingen tegen kanker.

Maar liefst 1.136.000 mensen keken afgelopen woensdag naar de indrukwekkende televisie show op Nederland 1 in samenwerking met de AVRO. Aan het eind van het programma stond de teller op ruim 35.000 nieuwe donateurs. De afgelopen week is dat aantal opgelopen tot het recordaantal van 50.000 nieuwe donateurs gestegen.

Ruben Nicolaï, presentator van het TV programma Sta op tegen kanker sprak in de uitzending zijn droom uit om 50.000 nieuwe donateurs op te halen. Joep Verboeket, Hoofd Fondsenwerving bij KWF Kankerbestrijding: "Dit onwerkelijke aantal is boven ieders verwachting waarheid geworden. Er is massaal gehoor gegeven aan de oproep om de droom van elke Nederlander om kanker geen dodelijke ziekte meer te laten zijn, waar te maken.

Philip Woldringh, Hoofdredacteur AVRO Nederland 1: "Dit resultaat overtreft onze stoutste verwachtingen! Het KWF heeft het aangedurfd om met de AVRO te kiezen voor een aanpak waarbij het publiek met de harde werkelijkheid is geconfronteerd. Het doel was om iedere kijker te bewegen om zélf verantwoordelijkheid te nemen in de strijd tegen kanker en niet af te wachten. Alle betrokkenen, zowel bij de AVRO, het KWF, de meewerkende artiesten en de Producent hebben op elkaar op een unieke wijze gevonden en het beste van zichzelf laten zien. Nederland heeft dat gezien en is massaal opgestaan tegen kanker.



Ingezonden persbericht