Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (ROVER)


Rover overhandigt reizigerservaringen aan betrokken organisaties Na de brand in het verkeersleidingcentrum Utrecht ontvangt Rover veel verhalen van reizigers. Om te zorgen dat deze ervaringen niet in de klanttevredenheidstatistieken van NS verdwijnen, overhandigt Rover een bloemlezing van reizigerservaringen aan NS, ProRail, het Ministerie van V&W en de Tweede Kamer.

Bijna een week na de grote ontregeling op Utrecht Centraal sturen nog veel reizigers hun ervaringen naar Rover. Reizigers die op verschillende stations vastliepen klagen vooral over slechte informatie en service. Hachelijke avonturen beleefden vooral de reizigers die urenlang in treinen vastzaten zonder eten, drinken en soms zelfs zonder toilet. Die laatste groep moest zich behelpen door met een zaklamp en wc-papiertje langs het spoor af te dalen. Na de evacuatie verliep het ook niet altijd vlekkeloos: een aantal reizigers werd begeleid naar een station waar geen busvervoer was geregeld en ook geen toilet aanwezig was.

Niet alleen de reiziger heeft het moeilijk gehad, dit geldt ook voor het personeel. Ook een aantal conducteurs heeft vele uren doorgebracht in een trein zonder toilet. Daarbij moesten vele medewerkers het stellen met gebrekkige informatie en flink geïrriteerde reizigers.

Tijdens een overleg met vervoerders, consumentenorganisaties en het Ministerie van V&W overhandigt Rover een bloemlezing van deze reizigersverhalen. Ook de Kamerleden kunnen een exemplaar verwachten. Pagina geplaatst: 25 november 2010