AKO boost online feestdagensales met performance advertising


Leeswinkel start exclusief affiliate programma bij zanox

AMSTERDAM, 20101125 -- AKO, Nederlands bekendste boeken- en tijdschriftenwinkel, is per direct gestart met een affiliate programma bij Zanox voor zijn webshop. De leeswinkel adverteert via het netwerk van Zanox op resultaatgerichte wijze waarbij affiliates uitsluitend vergoed worden voor elk verkocht artikel. Zanox, marktleider in Nederland voor performance advertising, schakelt hiervoor diverse online kanalen op. AKO koos Zanox als exclusief affiliate-netwerk.

De lancering van het affiliate programma is gepland in de aanloop naar de feestdagen. Het decemberonderzoek van Deloitte wijst uit dat 31% van de Nederlanders tijdens Sinterklaas en Kerst op internet zijn aankopen doet. Hetzelfde onderzoek laat zien dat 43% van de ondervraagde Nederlanders boeken wil ontvangen en 41% boeken wil geven.

Ook na de feestdagen zet AKO zijn online groei-ambities voort. Met performance advertising is dit in versneld tempo mogelijk. Gebruikmakend van het netwerk van Zanox, vergroot en verdiept AKO in één keer een breed en kwalitatief online bereik binnen de gewenste consumentensegmenten.

Voor instant succes van het AKO affiliate programma is de webshop geoptimaliseerd en voldoet het aan de condities voor consumenten en affiliates. De site is gebruiksvriendelijk en bevat een zeer ruim assortiment van 180.000 boektitels en overige artikelen. Bovendien rekent AKO geen verzendkosten bij bestellingen boven tien euro. Een aantrekkelijk vergoedingsmodel en een goede site-conversie dragen bij aan de promotiebereidheid onder de affiliates.

'We hebben in Zanox een betrouwbare partner met een uitstekend netwerk gevonden en hebben gekozen voor een exclusief partnership, omdat we willen investeren in een langdurige samenwerking met een sterke focus van het netwerk op AKO. Natuurlijk verwachten we dat Zanox onze online omzet een extra boost geeft", aldus Dennis Mikkelsen, Manager Audax Digital.

"AKO is een bekende naam in Nederland en we zien veel groeimogelijkheden voor de online shop," aldus Roger Kenbeek, algemeen directeur van Zanox Benelux. "Voor onze affiliates is deze adverteerder een mooie aanwinst, zeker omdat AKO aantrekkelijke affliate condities en consumentenservice biedt, zoals geen verzendkosten bij bestellingen vanaf tien euro. We zijn dan ook trots dat we onze portfolio hebben uitgebreid met deze bekende Nederlandse retailer."

Zanox





Ingezonden persbericht