Ingezonden persbericht


Specific Media benoemt Tim van der Bilt tot Regional Director Benelux

Amsterdam, 29 november 2010 - Specific Media, het grootste onafhankelijke digitale-mediaplatform in Europa, benoemt Tim van der Bilt tot Regional Director Benelux. In zijn nieuwe functie is Van der Bilt verantwoordelijk voor de aansturing en activiteiten van het bedrijf in Nederland, België en Luxemburg. Hij rapporteert direct aan Philippe Besnard, Managing Director Continental Europe van Specific Media.

Voordat Van der Bilt in dienst kwam bij Specific Media, was hij CEO en medeoprichter van AdCombination. Dit bedrijf is in november 2010 overgenomen door Specific Media. Van der Bilt is sinds 2005 werkzaam in de online-branche. In dat jaar kwam hij in dienst bij Overture, dat kort daarna door Yahoo! werd overgenomen. In 2007 kreeg Van der Bilt de taak om in opdracht van AOL Advertising in de Benelux Advertising.com te lanceren. Voor AOL Advertising stelde hij een salesteam samen en gaf daar leiding aan. Uiteindelijk groeide hij door tot Country Manager Benelux. Begin 2010 zag Van der Bilt een gat in de markt en startte samen met een aantal oud-collega's van AOL zijn eigen bedrijf: AdCombination. Van der Bilt heeft zijn bachelor in Commerce met eer behaald aan de Hogeschool van Amsterdam.

"De overname van AdCombination onderstreept onze kracht in de online-advertentiemarkt en onze continue strategische groei in geheel Europa", zegt Colin Petrie-Norris, Managing Director International bij Specific Media. "Om deze groei voort te zetten, hebben we mensen als Van der Bilt nodig. Zijn ervaring, motivatie en kennis van de lokale markt zijn essentieel voor het succes van Specific Media in de Benelux."

# # # #

Over Specific Media

Specific Media is het grootste onafhankelijke digitale-mediaplatform in Europa. Het bedrijf loopt voorop met technologie waarmee adverteerders consumenten in Noord- en West-Europa en in Noord-Amerika gericht kunnen bereiken. De online advertenties zijn af te stemmen op demografische kenmerken, gedrag, geografische locatie en de contextuele relevantie van bezochte websites. Het Premium Network van Specific Media bereikt maandelijks meer dan 33 miljoen consumenten in het Verenigd Koninkrijk, ruim honderd miljoen in Europa en wereldwijd meer dan 260 miljoen. Door de combinatie van netwerkbereik en eigen targetingtechnologie kan Specific Media doelgroepen gedetailleerd segmenteren en op maat maken voor adverteerders. Vanaf 1999 stelt Specific Media adverteerders in staat om via de belangrijkste publishers relaties op te bouwen met hun consumentendoelgroepen. Voor meer informatie: www.specificmedia.co.uk.