Persbericht

MphasiS maakt zich met klantgerichte herstructurering op voor volgende groeifase

Door verticaal georiënteerde organisatiestructuur kan MphasiS effectiever focussen op klantbehoeften

Amsterdam, 30 november 2010 - MphasiS, toonaangevend IT-dienstverlener, laat weten een nieuwe organisatiestructuur ontwikkeld te hebben waardoor het bedrijf zich efficiënter kan richten op de behoeften van zijn klanten. MphasiS maakt zich hiermee op voor een volgende groeifase. De nieuwe structuur is meer verticaal georiënteerd. Hierdoor kan MphasiS beter voordeel behalen uit zijn wereldwijde expertise in belangrijke industrieën waaronder het bankwezen, capital markets en verzekeringen. Door het opzetten van sterkere, verticaal georiënteerde business units, kan MphasiS zich directer richten op de wensen van de klanten binnen deze markten met oplossingen die speciaal voor hun branche geschikt zijn.

Door de reorganisatie kan MphasiS zich beter positioneren om zodoende hun groei in de markt te behouden. Het bedrijf doet dit door nieuwe oplossingen aan te bieden, gericht op specifieke verticale markten. De nieuwe structuur maakt tevens resources vrij voor de ontwikkeling van een toegewijd team op corporate niveau dat verantwoordelijk wordt voor de overkoepelende technologie en innovatie. Dit ondersteunt MphasiS in het creëren van resultaten in alle verticalen die ze bedienen. Om toekomstige groei te realiseren, ligt de nadruk op de innovatieve en technologische strategie van het bedrijf.

Met de nieuwe structuur zal er een extra focus liggen op risicomanagement. Dit valt onder de hoede van CEO Ganesh Ayyar die het bedrijf zal blijven leiden. De reorganisatie heeft ook plaatsgevonden om meer omzet te genereren via het directe verkoopkanaal en meer resources te leveren aan voor het bedrijf belangrijke landen, zoals Nederland. MphasiS ziet hier significante groeikansen.

"Aangezien onze business blijft groeien, is het belangrijk dat we de organisatiestructuur continu evalueren en erbij stilstaan hoe we onze toegevoegde waarde voor onze klanten kunnen verhogen", zegt Ganesh Ayyar. "Deze organisatorische verandering is het resultaat van een intensieve evaluatie door onze directie over waar we staan en hoe we onze flexibiliteit en klantgerichtheid kunnen waarborgen, ongeacht onze grootte. De nieuwe, verticale focus verzekert ons ervan dat we oplossingen ontwikkelen waarmee onze klanten de uitdagingen in hun markt aan kunnen gaan."