Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Thomas Cook Nederland gebruikt Tealeaf om online gedrag klanten in kaart te brengen

Snelgroeiende Nederlandse reisorganisatie wil zijn belangrijkste websites optimaliseren en meer boekingen genereren met Customer Experience Management-software

Londen, 30 November 2010 - Thomas Cook Nederland zet Tealeaf's Customer Experience Management-software in voor zijn twee belangrijkste websites. Neckermann.nl en Vrijuit.nl gebruiken de software om erachter te komen waar online klanten zoal moeite mee hebben als ze op zoek gaan naar een geschikte reis. De software van Tealeaf brengt het navigeergedrag van bezoekers in kaart en op basis daarvan kunnen de websites geoptimaliseerd worden. Tealeaf geeft Thomas Cook ook een algemeen beeld van zijn online klanten door kwalitatieve en kwantitatieve analyses uit te voeren, zodat de reisorganisatie een betere online ervaring kan realiseren.

Thomas Cook Nederland is één van de grootste reisorganisaties van Nederland. Per jaar verzorgt Thomas Cook reizen voor zo'n 1.3 miljoen klanten. Het webkanaal is erg belangrijk voor het bedrijf, want de online sales is op dit moment goed voor ongeveer 35% van de totale winst. Drie jaar geleden was dit slechts 10%. Jaarlijks bezoeken ruim 22 miljoen unieke bezoekers Neckermann.nl en Vrijuit.nl. Thomas Cook wil ervoor zorgen dat bezoekers tevreden zijn als zij online op zoek gaan naar een reis. Potentiële klanten hoeven namelijk maar één keer te klikken om uit te komen bij de concurrent. Daarnaast kan het boeken van reizen soms complex zijn. Met Tealeaf pakt Thomas Cook dit issue aan zodat de zaken waar klanten online tegenaan lopen op gelost worden en zo de online verkoop te bevorderen.

"Recentelijk zijn wij een verbeterprogramma gestart om zoveel mogelijk uit onze e-commerce kanalen te halen," zegt Finbar Hage, Director Ecommerce Benelux Thomas Cook Group. "Het werd snel duidelijk dat we onze websites niet konden optimaliseren zonder het gedrag van onze klanten te begrijpen. Zonder concrete aanwijzingen weten we niet wat we precies moeten verbeteren. Tealeaf geeft hierin diepgaand inzicht zodat we onze site kunnen optimaliseren en onze klanten beter aan ons kunnen binden."

Met de software van Tealeaf is het mogelijk om elk bezoek van iedere klant real-time van pagina tot pagina vast te leggen. Hierbij registreert Tealeaf zowel kwalitatieve als kwantitatieve details. Op deze manier wordt op browserniveau inzichtelijk wat een klant op elke webpagina doet en ziet.

"Thomas Cook Nederland ziet dat het webkanaal steeds belangrijker wordt voor de business," zegt Martin Hucker, Country Manager Europe Tealeaf. "Voor een bedrijf dat gewend is aan een hoge klanttevredenheid in de offline winkels, is het doorzetten van vergelijkbare tevredenheid onder online klanten een grote uitdaging. Tealeaf zorgt ervoor dat de reisorganisatie inzicht krijgt waardoor de website optimaal presteert en de bron van ergernis bij klanten verdwijnt."

TEALEAF

TEALEAF NIEUWS

CEM-SOFTWARE

THOMAS COOK

Over Thomas Cook Nederland

Thomas Cook Nederland is één van de grootste reisorganisaties in Nederland. Tot de organisatie behoren de touroperators Neckermann en Vrij Uit en het retailmerk Thomas Cook Travel Shops. Jaarlijks verzorgt Thomas Cook Nederland voor ruim 1,3 miljoen Nederlanders de vakantie. In totaal werken er zo'n 800 medewerkers bij Thomas Cook Nederland, waarvan zo'n 450 medewerkers werkzaam zijn op de 150 Travel Shops verspreid over heel Nederland.

Thomas Cook Nederland is onderdeel van Thomas Cook Group plc. die met een omzet van 12 miljard euro, beursgenoteerd is in Londen. Ieder jaar kiezen meer dan 19 miljoen mensen ervoor om met Thomas Cook Group plc. te reizen. De Thomas Cook Group met wereldwijd meer dan 33.000 medewerkers en een vloot van 97 vliegtuigen, is de tweede reisorganisatie in Europa en de derde in de wereld.

Over Tealeaf

Tealeaf biedt oplossingen voor het beheer van online klantenervaringen. Het bedrijf is de onbetwiste leider op het gebied van klantgedragsanalyse. De CEM-oplossingen van Tealeaf omvatten software voor het analyseren van klantengedrag en software voor het optimaliseren van klantenservice. Bedrijven voor wie de klantervaring een eerste prioriteit is, kunnen met deze oplossingen een ongekend niveau van bedrijfsbreed inzicht verwerven in de unieke online interacties van elke gebruiker en hun websites zodoende voortdurend analyseren en optimaliseren. Managers die verantwoordelijk zijn voor internetactiviteiten, van e-commerce tot ICT, online klantenservice en de naleving van de wet- en regelgeving maken gebruik van de oplossingen van Tealeaf om binnen alle gelederen van hun organisatie, expertise op het gebied van het beheer van klantenervaringen op te bouwen. Het hoofdkantoor van het in 1999 opgerichte, niet-beursgenoteerde Tealeaf is in San Francisco. Voor meer informatie zie: www.tealeaf.com.




Ingezonden persbericht