Citymarketingstrategie âHeerlijkheid Castricumâ van start
In juni 2010 hebben de leden van het college en het Economisch Platform
Castricum ingestemd met de citymarketingstrategie voor Castricum. Kern
van de strategie is de âHeerlijkheid Akersloot, Bakkum, Castricum, De
Woude en Limmen.â Hierbij gaat het niet alleen om de historische
betekenis van âheerlijkheidâ, maar ook om een culinaire dimensie.
Â
In de marketingstrategie zijn diverse projecten benoemd, die de
âHeerlijkheidâ verder kunnen versterken. Het Economisch Platform heeft
de voorkeur uitgesproken voor uitvoering van het project âProeven van
Castricum.â Aan het bureau Event Label is opdracht verleend om in
samenwerking met de horeca-ondernemers dit âproevenâ te vertalen in
twee culinaire evenementen en een culinaire markt. âHeerlijkheidâ
appelleert aan kwaliteit, trots, genieten en streekproducten. Deze
elementen zijn terug te vinden in de culinaire evenementen en in de
culinaire markt, waarbij aandacht wordt geschonken aan streekproducten
in en rond de gemeente. Daarnaast stelt Event Label een belevingsboekje
samen, waarin deelnemende restaurants zich kunnen presenteren.
Â
Alle voorbereidingen voor de evenementen zijn terug te vinden op de
website www.beleefcastricum.nl.
Gemeente Castricum