Ingezonden persbericht


Persbericht

Valori lanceert Hotelgame

Nieuwe businessgame met hoge leeropbrengst

Nieuwegein, 9 december 2010 - Spelen en werken liggen dichter bij elkaar dan je denkt. Donderdag 9 december lanceert Valori de Hotelgame op het achtste ASL BiSL Jaarcongres "Focus on Demand" in Bussum.

De Valori Hotelgame is een innovatieve businessgame waarin werknemers spelenderwijs hun vaardigheden kunnen vergroten. Denk aan samenwerken, actief luisteren, effectief communiceren of klantgericht werken. Door terugkoppeling naar de dagelijkse praktijk, draagt dit positief en blijvend bij aan de effectiviteit van individu, team en organisatie. Steeds vaker zetten organisaties businessgames in om kennis en gedrag aan te leren of bewustwording te creëren rond een bepaald thema. De Valori Hotelgame is daarmee een aantrekkelijk en effectief instrument dat uitstekend past binnen een verander- of opleidingsprogramma.

De Hotelgame wordt gespeeld met 18 tot 30 deelnemers en neemt 4 tot 8 uur in beslag. Twee teams strijden om de prestigieuze titel van beste hotel van het eiland, waar ze behalve met gasten ook te maken hebben met leveranciers en directieleden. Gedurende het spel doen zich tal van problemen en onverwachte wendingen voor. De uitdaging is hiervoor gezamenlijk oplossingen te vinden en het hotel efficiënter, gastvriendelijke en luxueuzer te maken. Daarin worden de teams begeleid door een professioneel facilitator, die reflectiemomenten inbouwt om de balans tussen praktijk en theorie te waarborgen. Verkregen inzichten kunnen zodoende direct worden toegepast.

"Theorie kun je uit een boek halen", betoogt Gert Nieuwkerk, Coördinator Opleidingen & Coaching aan de Valori Academy en medebedenker van het spel. "Waar het ons om gaat is mensen echt te laten ervaren hoe teams werken en hoe ze zelf interacteren. De Hotelgame biedt de perfecte ambiance: weg van de gangbare werkcontext en de ingesleten gedragspatronen. Spelers krijgen een spiegel voorgehouden. Ze verwerven inzicht in persoonlijke valkuilen en kwaliteiten, en ontwikkelen al spelende hun competenties. En het feit dat je beslissingen neemt waarvan je concreet de gevolgen ondervindt, maakt de leerervaring groter dan bij een klassieke training."

De keuze, opzet en duur van de Hotelgame hangen af van de doelstellingen die een organisatie voor ogen heeft. Deze kunnen variëren van teambuilding en een betere samenwerking tot het vergroten van klantgerichtheid en het optimaliseren van werkprocessen. De mogelijkheden zijn onbeperkt. Valori inventariseert vooraf de belangrijkste leerdoelen en maakt vervolgens een spel op maat.

De Valori Hotelgame is er in twee varianten. De basisvariant focust op het aanleren van 'zachte' competenties als communiceren, luisteren, discussiëren en daadkracht tonen en wordt altijd in teamverband gespeeld. Daarnaast zijn er de ASL, BiSL en ITIL Hotelgames, genoemd naar de bekende frameworks voor functioneel beheer en informatiemanagement. Hier ligt het accent op het bijbrengen van aanvullende kennis binnen een theoretisch raamwerk. Basiskennis van ASL, BiSl en ITIL is hierbij vereist.

Nieuwkerk: "Deelnemers ervaren de Hotelgame als een eyeopener. En dat is precies wat we willen: je moet in hun ogen kunnen zien dat ze in beweging zijn gebracht. Ze zijn geïnspireerd, en dat heeft zijn weerslag op de organisatie waarin ze werken." Ook Paul Wilkinson, Directeur van GamingWorks BV en een autoriteit op gaminggebied, is enthousiast. De Valori Hotelgame toont in zijn ogen de noodzaak van dialoog en overleg, en stimuleert samenwerking binnen teams om tot de gewenste bedrijfsresultaten te komen. Voor de toekomst staat een samenwerkingsverband tussen Valori en GamingWorks gepland.

Kijk voor meer informatie over de Valori Hotelgame op www.hotelgame.valori.nl .

Valori Academy

Valori gelooft dat mensen cruciaal zijn voor succes. Daarom investeert Valori continu in kennis en haar mensen. Valori Academy is het kenniscentrum dat zowel medewerkers als klanten in staat stelt kennis en informatie te delen met het doel de prestaties van individu en organisatie te verbeteren. Naast opleidingen en trainingen worden workshops, seminars en thema-avonden georganiseerd en gehouden. De professionals van Valori publiceren regelmatig boeken en artikelen. Tevens presenteren zij met grote regelmaat op nationale- en internationale conferenties.

Meer rendement door Grip op IT

Valori is een onafhankelijke dienstverlener op het raakvlak van business en technologie, met als doel: organisaties helpen grip te krijgen op hun IT. Met ruim 130 professionals, leveren wij advies, management, capaciteit en opleidingen op het gebied van business architectuur, testen en kwaliteitszorg, functioneel beheer, informatie- en procesmanagement. Kernactiviteiten die elkaar versterken, waardoor extra waarde wordt gecreëerd voor onze klanten. Sinds 1989 heeft Valori een vooraanstaande rol in kwaliteitszorg binnen IT projecten en levert zij een actieve bijdrage aan de professionalisering en innovatie van het testvak.

Valori werkt onder meer voor KPN, TNT, Menzis, Rabobank, Randstad, ING, Stater, Philips, Achmea en Delta Lloyd Groep. Ook steeds meer IT-leveranciers en systeemintegrators schakelen Valori in om de kwaliteit van hun projecten te borgen. Valori is gevestigd in Nieuwegein. Kijk voor meer informatie op www.valori.nl

Valori is één van de oprichters van IIBA Nederland, lid van het bestuur van ITSMF en één van de hoofdsponsors van de Dutch Testing Conference 2011.

Perscontacten