Ingezonden persbericht


Persbericht

'Pietertje' van Calvé Pindakaas wint
Ster Gouden Loeki 2010

Het Nederlands publiek heeft vanavond tijdens een spetterende liveshow van de 16e Ster Gouden Loeki-verkiezing de commercial 'Pietertje' van Calvé Pindakaas verkozen tot de beste televisiecommercial van 2010.

Calvé Pindakaas won twee keer eerder de Ster Gouden Loeki. In 1998 met 'Goal!' en in 2002 met 'Voetballertje', ook allebei met sportieve kids met grote ambities in de hoofdrol.

De Top 5 van de Ster Gouden Loeki 2010:


1. Calvé Pindakaas met 'Pietertje' (Alfred International)
2. Centraal Beheer Achmea met 'Muis' (DDB)
3. ING met 'Oranje Leeuwen' (LeukWerktWorldwide)
4. Heineken met 'Men with Talent' (TBWA\Neboko)
5. Bol.com met 'Mummiepak' (Etcetera)

Opbrengst stemmen naar Serious Request
Tijdens de liveshow kon per telefoon en sms gestemd worden. De opbrengsten van het stemmen doneert Ster aan Serious Request van 3FM. Deze fundraiseractie gaat morgen van start vanuit het Glazen Huis in Eindhoven. Tot en met Kerstavond proberen drie 3FM dj´s zoveel mogelijk geld in te zamelen voor kinderen die hun ouders verloren hebben aan aids.

Reclame leeft!
16 jaar Ster Gouden Loeki is hét bewijs dat reclame na al die jaren nog steeds leeft! Bekende oneliners als "Goeiemoggel", "Nu even niet" en "Nog zo gezegd geen Bommetje" hoor je nog steeds. De kijker stemt massaal, zowel tijdens de maandverkiezingen als tijdens de jaarverkiezing. Hieruit blijkt dat het publiek veel waarde hecht aan leuke en spraakmakende reclame. De Ster Gouden Loeki draagt daaraan bij door adverteerders te prikkelen om reclame te maken die aantrekkelijk én effectief is.



Ingezonden persbericht