SMS-verkeer Silverstreet breekt record met 400 miljoen berichten


SMS-verkeer december 2010 drukste ooit door Silverstreet gemeten

OOSTERHOUT, 20101229 -- Normaal gesproken is de Kerstperiode een rustige tijd in grote delen van het bedrijfsleven. Zo niet voor zakelijk telecomprovider Silverstreet, die juist deze maand het dukste SMS-verkeer ooit in haar boeken vastlegde. Het SMS-verkeer liep in december 2010 op tot 400 miljoen berichten.

"We hebben ons tot doel gesteld om ook in deze vakantietijd op volledige sterkte door te draaien en bereikbaar te zijn voor onze klanten. Dat betaalt zich terug in goede dienstverlening én het feit dat we probleemloos de vakantiegerelateerde toename in SMS-verkeer kunnen opvangen," zegt CCO Simon Landsheer.

Volgens Landsheer zal de groei van het bedrijf, en dus ook het SMS-verkeer, blijven toenemen in 2011. "Zeker met de plannen die we voor het komend jaar hebben. We gaan in 2011 doorgroeien en bestaande vestigingen in zowel Europa, Azië en Afrika uitbreiden. Verder willen we meer nichemarkten binnen het bedrijfsleven bedienen."

Over Silverstreet:

Silverstreet, opgericht in 1999, is specialist in Mobile Messaging (SMS) en biedt internationale aansluitingen over de hele wereld op meer dan 700 netwerken. Het bedrijf is gespecialiseerd in het leveren van grote en betrouwbare capaciteit, zowel in aantallen als op de netwerken zelf. Silverstreet is dan ook gericht op bedrijven voor wie SMS essentieel is voor de bedrijfsvoering.

In 2010 bereikte Silverstreet een totaal volume van 2,4 miljard SMS-berichten, gemeten over het hele netwerk.

Silverstreet heeft vestigingen in tien landen en drie continenten en bedient zo klanten in meer dan 100 landen. De sectoren die worden bereikt variëren van banken en overheden tot individuele bedrijven. Als uitbreiding van de SMS-dienstverlening opereert Silverstreet in de VAS-sector met zowel aanbieders van mobiele diensten als in de ontwikkeling van nicheprodukten voor de mobiele markt.


Press release in English:
Silverstreet breaks volume record in text messaging


While the holiday season is typically a slow business period in most industries, Silverstreet continues to move forward at a rapid pace having registered its highest single month of text messaging (SMS) traffic to date with an estimated 400 million messages terminated across its platform during the month of December 2010.

"We have made it a goal of ours to remain fully available across all of our departments 365 days of the year and this availability in addition to our experienced international team is to thank for the upsurge in holiday related traffic. While most companies are vacationing, we remain at our posts eager and ready to serve our clients" says Silverstreet Chief Commercial Officer Mr. Simon Landsheer.

With stated intentions to diversify its client base amongst niche corporate elements and a continued effort to expand on its regional presences in Africa, Europe and Asia 2011 stands to be a record-breaking year for the company.

About Silverstreet:
Silverstreet, founded in 1999, is a specialist in Mobile Messaging offering global MT termination options across more than 700 mobile networks worldwide. The company is primarily focused on mission critical traffic and high volumes (wholesale) clients reaching its peak traffic performance in 2010 with a total volume of 2.4 Billion text messages terminated across its platform for the calendar year.

Silverstreet maintains a global footprint with teams spanning 10 countries and 3 continents servicing clients in over 100 countries around the world ranging from the A2P aggregator sector, banking, government and corporate entities. In addition to the core SMS portfolio which Silverstreet maintains, the company is also actively involved within the VAS sector towards mobile operators and in niche market development for mobile products.

Through its position and experience in the mobile market, Silverstreet fully expects to continue its aggressive and rapid expansion within the Asian and African markets.