Gemeente Ede

dinsdag, 11 januari 2011

Tevredenheidsonderzoek naar dienstverlening

info@ede.nl

Wat zijn uw ervaringen met het aanvragen van een uitkering, hoe zijn uw ervaringen met re-integratietrajecten, bent u tevreden over de consulenten en over het telefonische spreekuur: allemaal vragen die aan bod komen in de twee onderzoeken die de gemeente Ede op dit moment uitvoert onder de klanten van Werk, Inkomen en Zorg.

De gemeente heeft aan twee groepen klanten een vragenformulier gestuurd. Aan mensen die een uitkering bij de gemeente hebben aangevraagd, en aan mensen die begeleiding krijgen bij het vinden van werk.
Op deze manier kan de gemeente goed nagaan hoe tevreden haar klanten zijn.

Resultaten

Het is belangrijk dat iedereen die een vragenlijst heeft ontvangen, deze invult en terugstuurt. Hoe meer mensen de vragenlijst invullen, des te beter weet de gemeente hoe de dienstverlening eventueel moet worden aangepast. De uitkomsten van het onderzoek zijn anoniem.

Onafhankelijk onderzoeksbureau Regioplan zorgt voor de uitvoering van het onderzoek. Inwoners die voor het onderzoek zijn geselecteerd, ontvangen deze week de vragenlijst. Tot 2 februari 2011 kunnen zij hierop reageren.