Gemeente Ede
dinsdag, 11 januari 2011
Tevredenheidsonderzoek naar dienstverlening
info@ede.nl
Wat zijn uw ervaringen met het aanvragen van een uitkering, hoe zijn uw
ervaringen met re-integratietrajecten, bent u tevreden over de
consulenten en over het telefonische spreekuur: allemaal vragen die aan
bod komen in de twee onderzoeken die de gemeente Ede op dit moment
uitvoert onder de klanten van Werk, Inkomen en Zorg.
De gemeente heeft aan twee groepen klanten een vragenformulier
gestuurd. Aan mensen die een uitkering bij de gemeente hebben
aangevraagd, en aan mensen die begeleiding krijgen bij het vinden van
werk.
Op deze manier kan de gemeente goed nagaan hoe tevreden haar klanten
zijn.
Resultaten
Het is belangrijk dat iedereen die een vragenlijst heeft ontvangen,
deze invult en terugstuurt. Hoe meer mensen de vragenlijst invullen,
des te beter weet de gemeente hoe de dienstverlening eventueel moet
worden aangepast. De uitkomsten van het onderzoek zijn anoniem.
Onafhankelijk onderzoeksbureau Regioplan zorgt voor de uitvoering van
het onderzoek. Inwoners die voor het onderzoek zijn geselecteerd,
ontvangen deze week de vragenlijst. Tot 2 februari 2011 kunnen zij
hierop reageren.