Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

(embargo tot 11-1-'11 11.00 uur)

Amsterdam, 11 januari 2011-01-10

WIE WIL ER NOU GEEN AMSTERDAMSE KLETSKOP WORDEN?

Gilde Amsterdam lanceert vandaag tijdens de Nieuwjaarsborrel haar campagne om Amsterdamse kletskoppen te werven voor haar activiteit SamenSpraak.

Rode draad in de campagne is het gebruik van kleine emmertjes met kletskoppen. Er zijn drie verschillende wikkels ontworpen die ieder twee kletskoppen laten zien, een Nederlandstalige en een anderstalige Amsterdammer.

Annemarie Bevers, directeur van Gilde Amsterdam, legt uit: "De overbekende kletskoppenkoekjes symboliseren niet alleen de mensen die we zoeken - gezellige Amsterdamse kletsers - maar ook het doel van SamenSpraak: anderstaligen op een laagdrempelige manier Nederlandse leren spreken. Hoe kan dat beter dan bij een kop koffie of thee met een door een (Amsterdamse) bakker gemaakte kletskop!".

Tijdens de Nieuwjaarsborrel die vandaag, 11-1-2011 om 11 uur in Felix Meritis wordt gehouden, wordt geen champagne maar koffie en thee geschonken. Bevers: "Met een kletskop natuurlijk want tijdens de Nieuwjaarsborrel kunnen we meteen zien of dat lekker weg kletst". GeĂŻnteresseerden kunnen zich melden als nieuwe kletskop via www.gildeamsterdam.nl De eerste 100 aanmelders ontvangen dan een emmertje met kletskoppen voor het eerste gesprek tussen een Nederlandstalige en anderstalige Amsterdammer om het ijs alvast te breken.