Ingezonden persbericht


Persbericht
Bezuinigen op vakantie 'not done'

Amsterdam, 11 januari 2011 - Twee derde van de Nederlanders bezuinigt niet op vakantie. Bijna de helft daarvan geeft als reden aan niet aan geldzaken te willen denken tijdens de vakantie. Dit blijkt uit een enquête van Vakantie.nl onder 3100 respondenten.

Een veel gehoord argument is 'als ik op vakantie ga, dan speelt geld geen rol'. 29% heeft voldoende te besteden en hoeft daardoor niet te bezuinigen op vakantie. De overige 27% bezuinigt op andere uitgaven om niet te hoeven bezuinigen op de vakantie. Bezuinigen op kleding in ruil voor vakantie is het populairst (40%). Daarna volgt 'leuke dingen doen' met 22% en boodschappen met 16%.

Hutje voorrang op villa
De locatie is voor een geslaagde vakantie belangrijker dan accommodatie. Het merendeel zou daarom een hutje aan het strand in Thailand verkiezen boven een luxe villa op een minder mooie vakantiespot.

Auto en kleding minder belangrijk
In hoeverre is vakantie belangrijk? Meer dan de helft zorgt ervoor dat zij ieder jaar met vakantie kunnen gaan. 18% gaat een stapje verder. Voor hen is vakantie belangrijker dan uitgaven aan kleding, hobby's, inrichting of een auto. Slechts 2% vindt materiële zaken belangrijker dan vakantie.

Eigen land laatste optie
Als er dan toch voor de vakantie de hand op de knip gehouden moet worden, kiest bijna de helft voor een goedkopere bestemming. Daarna volgen: minder vaak op vakantie gaan, goedkopere accommodatie, minder lang op vakantie en in plaats van uit eten gaan zelf koken. Slechts 9% kiest in dit geval voor vakantie in eigen land om de kosten te drukken.

Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Digital en Sanoma Uitgevers vind je op www.sanomadigital.nl of www.sanoma-uitgevers.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomadigitalNL


Noot voor redacties


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht