Ingezonden persbericht


Aprimo gepositioneerd als Leider in Gartner´s Magic Quadrant voor Marketing Resource Management

AMSTERDAM­ 4 februari 2011 ­ Aprimo® Inc., wereldwijd marktleider op het gebied van geïntegreerde, cloud-gebaseerde marketing software, kondigt aan dat het door Gartner, Inc. in het "Leaders Quadrant" van het "Magic Quadrant for Marketing Resource Management (MRM)" rapport geplaatst is. Het rapport is op 1 februari 2011 gepubliceerd door Kimberly Collins, managing vicepresident van Gartner.

"Wij willen als bedrijf de marketing complexiteit verminderen, de besluitvorming verbeteren en marketeers meer verantwoordelijkheid geven via de uitgebreide suite van geïntegreerde marketing oplossingen", zei Bill Godfrey, president van Aprimo. "Wij zien onze positie in het Leaders Quadrant als een sterke bevestiging voor de duizenden professionals die onze MRM oplossing op dit moment gebruiken. We hebben hiermee een impact op hun business en op het bedrijfsleven in het algemeen." Vorige maand heeft Teradata Corporation, wereldwijd het grootste bedrijf dat zich volledig richt op data warehousing en enterprise analytics, Aprimo overgenomen. Het Magic Quadrant is een evaluatie van het afgelopen jaar. Godfrey verwacht dat de gecombineerde organisaties hun omvangrijke klantenbase snel nieuwe kansen voor innovatie en groei zullen bieden. Aprimo´s leiderschap in geïntegreerd marketing management gaat zich ook richten op andere hoogwaardige zakelijke toepassingen. Onder meer op toepassingen die inzicht bieden in de steeds groeiende hoeveelheden van big data ­ een complex verschijnsel dat marketingmogelijkheden uitbreidt met een explosief aantal nieuwe databronnen.

"Ons leiderschap in de industrie gaat nog veel verder dan MRM, met best-in-class oplossingen voor campagnemanagement, email, leadmanagement, eventmanagement en social marketing. Zodra dit gecombineerd wordt met Teradata´s krachtige datawarehousing, analytics en campagnemanagement mogelijkheden, zal dit het enige platform zijn dat in staat is om toonaangevende merken breedte en diepte over de hele marketingmix te leveren", voegde Godfrey toe.

Gartner: "Leiders in de MRM markt laten buitengewone prestaties zien. Ze leveren breedte en diepte van geïntegreerde MRM functionaliteit op grote bedrijfsbrede en wereldwijde implementaties die van toepassing zijn op de hele MRM marketing organisatie en verder gaan dan database marketing. Leiders leveren business proposities die aansluiten bij wat de klant wil."

Aprimo's geïntegreerde marketing software geeft B2C en B2B marketeers controle over planning, budgettering en uitgaven, zodat bij de uitvoering van multichannel campagnes een direct verband gelegd kan worden tussen marketinginvesteringen en business resultaten (ROI). Aprimo Marketing Studio(TM) voor B2C, voor consumenten marketeers, en Aprimo Marketing Studio(TM) voor B2B, voor business-to-business marketeers, bieden modulaire oplossingen die online en offline marketing activiteiten managen, budget- en uitgavenmanagement bijhouden en workflow- en ditigaal asset management bieden.

Het Gartner Marketing Resource Management Magic Quadrant rapport kan voor Aprimo relaties kosteloos gedownload worden via: http://sites.aprimo.com/MRMMQ_Q1_2011 Over Magic Quadrant
De Magic Quadrant valt onder het copyright van Gartner, Inc. van 2011, en kan met toestemming gebruikt worden. De Magic Quadrant is een grafische voorstelling van een markt op een bepaald moment en voor een bepaalde periode. Het geeft Gartner's analyse weer van hoe bepaalde leveranciers ten opzichte van elkaar staan, op basis van criteria voor de desbetreffende markt zoals door Gartner gedefinieerd. Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services die in het Magic Quadrant staan, aan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen die leveranciers te kiezen die in het "Leaders" quadrant staan. The Magic Quadrant is uitsluitend bedoeld als een research tool en is geen specifieke richtlijn voor actie. Gartner geeft geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende dit onderzoek. Ook niet over de verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Aprimo
Aprimo's geïntegreerde cloud-gebaseerde marketing software zorgt ervoor dat B2C en B2B marketeers succesvol met de veranderende rol van marketing om kunnen gaan. De marketeer heeft controle over budget en kosten, maakt gebruik van gestroomlijnde workflows en voert innovatieve multi-channel campagnes uit die meetbare ROI opleveren. Door het gebruik van Aprimo's modulaire en on-demand software, Aprimo Marketing Studio® for B2C en Aprimo Marketing Studio® for B2B, kunnen marketeers marketingorganisaties werkelijk integreren en kunnen ze de juiste boodschap, gericht op de juiste doelgroep, via het juiste kanaal, managen, leveren en volgen. De marketing inspanningen kunnen vertaald worden naar meetbare business impact en omzet. Enkele honderdduizenden marketeers vertrouwen op Aprimo, waaronder Bank of America, Honda,V&D, Pearson Education Ltd, Time Warner Cable-NY en Wal-Mart, M&S Mode, Deloitte en Kodak.