Onderzoeksresultaten Magisch Maastricht gepresenteerd
4 februari 2011
Vandaag zijn door het Projectteam Magisch Maastricht de
onderzoeksresultaten van Magisch Maastricht 2010 gepresenteerd. Tijdens
en na het nieuwe kerst- en winterevenement in Maastricht zijn
bezoekers, bewoners, ondernemers en organisatoren uitgebreid
geënquêteerd. Het onderzoek is uitgevoerd door de onderzoeksbureaus
Flycatcher, Eurecom en het Team Informatie en Onderzoek van de gemeente
Maastricht.
Geconcludeerd kan worden dat er over de hele linie en onder alle
doelgroepen positief wordt gereageerd op Magisch Maastricht 2010. In
het onderzoek is aandacht voor de vier kenmerkende pijlers van het
nieuwe evenement: de spreiding over de binnenstad, de sfeerverlichting,
de culturele programmering en de centrale marketing en promotie.
De gegevens uit de enquête zijn vorige week gepresenteerd aan alle
partijen die betrokken waren bij de ontwikkeling en de uitvoering van
dit nieuwe concept. De reacties uit deze bijeenkomst worden in
combinatie met de onderzoeksresultaten door het projectteam Magisch
Maastricht gebruikt voor het opstellen van een eindrapport met daarin
aanbevelingen voor volgende edities. Dit eindrapport wordt in februari
aangeboden aan het College van B&W.
Gemeente Maastricht