Gemeente Maastricht

Onderzoeksresultaten Magisch Maastricht gepresenteerd

4 februari 2011

Vandaag zijn door het Projectteam Magisch Maastricht de onderzoeksresultaten van Magisch Maastricht 2010 gepresenteerd. Tijdens en na het nieuwe kerst- en winterevenement in Maastricht zijn bezoekers, bewoners, ondernemers en organisatoren uitgebreid geënquêteerd. Het onderzoek is uitgevoerd door de onderzoeksbureaus Flycatcher, Eurecom en het Team Informatie en Onderzoek van de gemeente Maastricht.

Geconcludeerd kan worden dat er over de hele linie en onder alle doelgroepen positief wordt gereageerd op Magisch Maastricht 2010. In het onderzoek is aandacht voor de vier kenmerkende pijlers van het nieuwe evenement: de spreiding over de binnenstad, de sfeerverlichting, de culturele programmering en de centrale marketing en promotie.

De gegevens uit de enquête zijn vorige week gepresenteerd aan alle partijen die betrokken waren bij de ontwikkeling en de uitvoering van dit nieuwe concept. De reacties uit deze bijeenkomst worden in combinatie met de onderzoeksresultaten door het projectteam Magisch Maastricht gebruikt voor het opstellen van een eindrapport met daarin aanbevelingen voor volgende edities. Dit eindrapport wordt in februari aangeboden aan het College van B&W.