Saxion
BR>

do 03 februari 2011

Derde Media Battle met studenten Saxion

Van maandag 7 tot en met vrijdag 11 februari werken studenten van Saxion en de Hogeschool Utrecht voor de derde keer samen in de 'Media Battle' in Enschede. Creatieve studententeams buigen zich over communicatievraagstukken van ondernemers uit Utrecht en Enschede. Op de laatste dag presenteren de studenten de ontwikkelde campagnes en kiest een vakjury het beste concept.

Tijdens de Media Battle worden crossmediale concepten ontwikkeld door teams van studenten van de academie Creatieve Technologie van Saxion en Communicatie & Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. De studenten zetten hun brede kennis van sociale media, GPS-technologie, draadloze netwerken en smartphones in om nieuwe concepten te bedenken voor de interactie tussen ondernemer en klant. De campagnes zijn gericht op praktische vraagstukken van ondernemers die kansen zien om nieuwe media in te zetten voor meer verbinding met de consument. Utrechtse ondernemingen die meedoen zijn: Fit Professionals en La Piazzetta. Uit Enschede nemen Kookboek.nl, Deesz, Fellini, Korte Hengelosestraat en de Federatie Centrumondernemers Enschede & Gemeente Enschede deel.

Tegenwoordig zoeken consumenten vaak eerst op internet naar de beste koop en vragen de mening van vrienden, voordat men naar de winkel gaat. Achteraf geven veel kopers via internet hun mening over de producten en de verkoper op beoordelingswebsites. Door met crossmediale concepten slim in te spelen op de schakelpunten tussen het zoekgedrag op internet en het koopgedrag in de winkel, kan de consument meer betrokken worden bij de onderneming. Dat kan leiden tot de aanschaf van andere producten en een grotere tevredenheid.

Meer informatie over de Media Battle is te vinden op mediabattle.ning.com.