ABU en TNO werken samen aan innovatie in uitzendbranche 08/02/2011 12:07

ABU 8 februari 2011. De ABU (Algemene Bond Uitzendondernemingen) (ABU) en TNO zijn een samenwerkingsovereenkomst aangegaan, gericht op de innovatie van de Nederlandse uitzendbranche. Het vandaag door beide partijen ondertekende Branche Innovatie Contract voorziet in de overdracht van TNO-kennis aan ABU-aangesloten uitzendondernemingen met als doel dat zij hun dienstverlening nauw kunnen laten aansluiten op de veranderende flexbehoefte van werkgevers.

Innoveren
De Nederlandse uitzendbranche wil innoveren en een structurele bijdrage leveren aan de concurrentiekracht van het Nederlandse bedrijfsleven en aan een kwalitatief duurzame werkgelegenheid. Het Branche Innovatie Contract (BIC) stimuleert maatschappelijk verantwoord ondernemerschap binnen de uitzendbranche en geeft een innovatieve impuls aan de dienstverlening van zowel de grote als ook vele midden en kleine uitzendondernemingen. ABU-directeur Aart van der Gaag: "Het BIC leidt ertoe dat onze leden, van groot tot klein, gebruik kunnen maken van de kennis van TNO en hun dienstverlening nog beter kunnen laten aansluiten bij de wensen van hun klanten. De ABU heeft bij zijn leden vastgesteld dat er behoefte is om te innoveren en wil daarbij zijn rol als intermediair oppakken."

TNO-kennis
Senior onderzoeker TNO Anneke Goudswaard: "TNO beschikt over onder meer recent ontwikkelde kennis op het terrein van uitzendarbeid en flexibele arbeid in relatie tot kwaliteit van de arbeid, arbeidsproductiviteit en strategische personeelsplanning. Deze TNO-methoden en -instrumenten zullen in dit Branche Innovatie Contract worden overgedragen en praktisch toepasbaar worden gemaakt voor de uitzendondernemingen."

De ABU zorgt ervoor dat zijn leden actief worden betrokken bij het project en dat kennis binnen de branche wordt geborgd en verspreid bij zowel de leden als diens klanten.