Philips


10 jaar SENSEO® : koffiesensatie niet meer weg te denken uit Nederland

8 februari, 2011

4,5 miljoen huishoudens genieten iedere dag van SENSEO®

Utrecht, 7 februari 2011 - Hij werd deze maand precies tien jaar geleden op de markt gebracht en bleek één van de meest geslaagde combinaties van techniek, smaak en kwaliteit: het door Douwe Egberts en Philips ontwikkelde koffiezetsysteem SENSEO®. En de sensatie duurt voort...

6 op de 10 Nederlandse huishoudens bezit een SENSEO® apparaat De bundeling van krachten van Douwe Egberts en Philips zorgde tien jaar geleden voor een ware revolutie in koffieminnend Nederland. Koffiezet werd koffiepad. De vraag "wil je koffie?" veranderde in een mum van tijd naar "welke koffie wil je?". Op dit moment staat in maar liefst 6 op de 10 (4,5 miljoen) Nederlandse huishoudens een SENSEO® apparaat en vind je zo'n twintigtal Douwe Egberts SENSEO® smaakvarianten in het supermarktschap. Consumenten in elf Europese landen kunnen inmiddels niet meer zonder hun dagelijkse kopje Douwe Egberts SENSEO® koffie.

Passie als standaard De afgelopen 10 jaar dronken Nederlandse consumenten koffie van 12,7 miljard Douwe Egberts SENSEO® koffiepads en verkocht Philips in Nederland alleen al bijna 7 miljoen SENSEO® koffiepadapparaten. De gedeelde passie voor koffie van Douwe Egberts en Philips blijft beide bedrijven inspireren. Naast een verbeterde generatie koffiepads komt Douwe Egberts in september met een aantal gloednieuwe smaakvarianten. Ook wordt het mogelijk op een aantal SENSEO® koffiepadapparaten de sterkte van de koffie in te stellen. Daarnaast krijgt het design een extra dimensie met champagne- en kopergrijskleurige exterieurs.

Duurzaamheid voorop En daar blijft het niet bij. Want van Douwe Egberts en Philips valt nog veel meer goeds te verwachten. Duurzaamheid, bijvoorbeeld. De Nederlandse koffiebrander wil al over 4 jaar 80 procent van zijn koffie duurzaam geproduceerd zien. Ook op het gebied van productontwikkeling wordt vooruit gekeken. Nog dit najaar introduceert Philips een SENSEO® variant die is gemaakt van gerecycled en daarmee duurzaam materiaal. Kortom: de koffiesensatie van SENSEO® wordt vervolgd. Op het gebied van smaak en variatie, design en duurzaamheid willen Philips en Douwe Egberts met SENSEO® de komende jaren voorop blijven lopen in de markt. En vele koffiefans iedere dag laten genieten van een kop heerlijke SENSEO® koffie.

SENSEO® als inspiratiebron voor nieuwe koffiecultuur
* Voordat de naam SENSEO® in beeld kwam, wilde men dit nieuwe koffieconcept `Café Solo' noemen, naar het ontwerp van het apparaat dat 1 kopje tegelijk kon zetten. Uiteindelijk is de naam aangepast, omdat consumenten er de voorkeur aan gaven om twee kopjes tegelijk te kunnen zetten.
* Douwe Egberts bedacht de naam SENSEO® al in 1991 voor een ander project. De naam refereert aan zintuigen die je nodig hebt voor de perfecte koffiebeleving.
* De machine werd al kort na de introductie een Nederlands designicoon. De gecurvde vorm is gekozen vanuit gebruiksgemak. Zo kon je namelijk makkelijker op de bovenkant van het apparaat kijken en het makkelijker bedienen. Later is de vorm vaak vergeleken met het silhouet van een gebogen ober die koffie aanbiedt, als knipoog naar de horecakwaliteit van SENSEO®.
* Topdesigners als Marcel Wanders en Tord Boontje ontwierpen speciale SENSEO® edities.
* Door de komst van SENSEO® is er in korte tijd een geheel nieuwe koffiecultuur ontstaan. Consumenten konden nu aan elkaar vragen: "welke koffie wil je?", in plaats van: "wil je koffie?".


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: