Ingezonden persbericht


Mountain creëert nieuwe kinderhelden, Dizzy en Dill, voor Ekoland

Ekoland heeft een nieuwe range kinderproducten (doelgroep 3-8 jr.) geïntroduceerd op de Nederlandse en Belgische markt. Mountain is gevraagd het design te vervaardigen. Ekoland wil inspelen op de behoefte van ouders die hun kinderen gezonder willen laten eten. Deze range stelt ouders gerust en biedt voor alle producten een verantwoorde keuze. Naast dat de kinderen moeten worden aangesproken door de verpakking sluit de range uiteraard aan bij de merkwaarden van Ekoland.

Creative rationale

De Ekoland kidslijn is te herkennen aan twee opvallende dieren; Dizzy & Dill. Dizzy en Dill leven in de natuur en weten alles van gezond eten. Dizzy is een wat dromerige giraffe die vaak met haar hoofd in de wolken zit. Dill, haar vriend, is een stoere krokodil die met beide benen op de grond staat. Hij moppert wel eens, maar Dizzy vrolijkt hem snel weer op. Twee grappige en inspirerende karakters die kinderen aanspreken. Met allerlei grapjes en weetjes op de verpakking, komen kinderen meer te weten over de ingrediënten in de producten. Niet belerend en serieus, maar op een leuke manier die kinderen aan het lachen maakt. Inmiddels zijn er 5 Dizzy & Dill producten te vinden in de natuurvoedingswinkels in Nederland en België: Drakendrank, Sterretjesmuesli, Slurpfruit, Schrijfstroop en Dizzy's Diksap.

Wat deze range uniek maakt is dat, moeders niet meer hoeven te kiezen tussen een gezond product (wat kinderen niet aantrekt) en een product wat kinderen graag willen (maar niet gezond is). De Dizzy en Dill range van Ekoland heeft het allebei.

Credentials

Opdrachtgever: Natudis
Merk: Ekoland
Account: Judith de Kooning
Creatie: Peter Guldemond
Bureau: Mountain