veel parkeervergunningen verleend via digitaal loket
Van alle nieuwe parkeervergunningen 2011 voor bewoners van de
binnenstad is 45% aangevraagd via het digitale loket, dus via
www.zutphen.nl Bij de zakelijke parkeervergunningen ligt dat percentage
op 75%.
Al met al een behoorlijke tijdwinst, zowel voor de gemeente als voor de
klant. In voorgaande jaren werd er in het stadhuis een parkeerloket
ingericht waar een ingehuurde kracht de aanvragen verwerkte en
afhandelde, inclusief de betalingen en het lamineren van de vergunning.
Nu is het werk uitgevoerd met de bestaande bezetting, zonder inhuur.
Het digitaal aanbieden van parkeervergunningen via het digitale loket
past binnen het streven van de gemeente doelmatiger te werken en een
betere dienstverlening te bieden. .
Het is de eerste keer dat bewoners en bedrijven via de website van de
gemeente de vergunning kunnen aanvragen. Via onder meer een brief aan
alle vergunninghouders is de mogelijkheid van digitale afhandeling
onder de aandacht gebracht. En uiteraard de voordelen: makkelijk,
eenvoudig en tijdsbesparend. Aanvragers hoeven niet meer naar het
stadhuis te komen. De vergunning wordt na betaling via Ideal, een
digitale kassa, per post opgestuurd.
Gemeente Zutphen