Ingezonden persbericht


Easynet Global Services lanceert toonaangevend SLA 3.0-programma

Nieuwe, transparante aanpak van servicegaranties stelt klant centraal

Amsterdam, 11 februari 2011 ­ Easynet Global Services, wereldwijd leverancier van beheerde oplossingen en connectiviteitsdiensten, lanceert zijn nieuwe Service Level Agreement-programma (SLA) voor MPLS-klanten. Met dit innovatieve programma neemt het bedrijf een voorsprong op de concurrentie. SLA 3.0 is ontwikkeld op basis van uitgebreide input en advies van klanten via de Customer Advisory Board van Easynet. Het doel is het vereenvoudigen van SLA's, zodat Easynet-klanten altijd volledige duidelijkheid hebben over de echte impact van eventuele storingen. Dit programma bevestigt de missie van Easynet om de klantervaring centraal te stellen in al zijn activiteiten.

"Een belangrijke eis van onze klanten is, dat Easynet volledige verantwoordelijkheid neemt en snel reageert wanneer we een SLA niet kunnen nakomen", zegt Adrian Thirkill, directeur Wereldwijde Klantoperaties bij Easynet. "Wij vinden dat indien een probleem zich voordoet, de leverancier onmiddellijk al het nodige moet doen om het probleem of de downtime snel en professioneel op te lossen. Ook horen we voortdurend van klanten dat ze de kans op een storing eenvoudig willen kunnen inschatten. Ons SLA 3.0-programma voldoet aan beide behoeften. Easynet biedt een frisse en eerlijke aanpak om klanten zo eenvoudig en transparant mogelijk van dienst te zijn op basis van de feiten. Dit is uniek in de telecom-, media- en technologiebranches."

Veel leveranciers bieden een maand-, kwartaal- of jaarkrediet voor downtime. De nieuwe en unieke aanpak van Easynet is anders.
· Het berekent het maximale krediet voor downtime. Dit wordt maandelijks bekeken om zo de beschikbaarheid gedurende het jaar te controleren. Zo combineert de oplossing de verwachte jaarlijkse beschikbaarheid met de maandelijkse reviews. Wanneer het maximum aan downtime bereikt wordt, zet Easynet de teller weer op nul en wordt het krediet uitbetaald. Ook volgende storingen dragen onmiddellijk bij aan het servicekrediet. Dit in tegenstelling tot andere partijen, die slechts eenmalig uitkeren bij het overschrijden van de SLA.
· Het geeft heldere informatie over netwerkstoringen in termen van het maximaal aantal minuten dat de service van de klant jaarlijks down kan zijn.
· Het verzekert klanten ervan dat elk uur downtime met dezelfde urgentie wordt behandeld door de serviceprovider, vooral nadat het maximum aan downtime bereikt is.
· Het biedt de klant een servicevergoeding wanneer een downtime langer duurt dan overeengekomen. Daarnaast krijgt de klant een extra bedrag voor eventuele andere downtime die zich in de twaalf maanden daarna voordoet, onafhankelijk van hoe lang die duurt.

"Door innovatie in de IT, zoals cloud computing, vormt een netwerk tegenwoordig echt het fundament van elke organisatie", zegt Thirkill. "Het is voor een CTO belangrijker dan ooit om heldere, tastbare IT-resultaten te kunnen laten zien. Wij blijven dan ook luisteren naar de wensen van onze klanten. Dit doen we door een betere service te bieden dan onze concurrenten. Met Easynet krijgen klanten meer rendement op hun investeringen en kunnen ze rekenen op een onderscheidende service-ervaring."

Easynet heeft klantenzorg hoog in het vaandel staan. Het bedrijf heeft veel lof ontvangen van het onafhankelijke, internationale analistenbureau Current Analysis. Dit bureau roemt Easynet om zijn vlijmscherpe focus op klantzorg en -tevredenheid. In een rapport noemt het bureau verder de constante klantfeedback die snel terechtkomt bij hogere managementniveaus, de prestaties van werknemers die afhankelijk zijn van klanttevredenheid, en het klantervaringsteam dat is opgericht om de onderliggende processen te monitoren en te verbeteren, die zorgen voor een hoge klanttevredenheid*.


* Current Analysis-analyse van Easynet Global Services, gepubliceerd in december 2010 door Gary Barton en Sandra O'Boyle.

Over Easynet Global Services
Easynet Global Services is een wereldwijde aanbieder van managed network-, hosting- en integratiediensten, waaronder Telepresence, voor grootzakelijke klanten. Het bedrijf heeft klanten in vijftig landen, waaronder Via Michelin, Newscorp, Tchibo, Transport for London, EDF, SAGE, Q-Park en Bridgestone. LDC (Lloyds TSB Development Capital) is de privé-investeerderstak van Lloyds Banking Group en is samen met het managementteam honderd procent eigenaar van Easynet.

Meer informatie is te vinden op www.easynet.nl en Easynet is ook te volgen via @easynet en Easynet | LinkedIn.