Gemeente Zoetermeer

Cliënten afdeling WZI zijn tevreden

Cliënten van de afdeling Werk Zorg en Inkomen (WZI) zijn tevreden over de dienstverlening van WZI. Dit blijkt uit het
klanttevredenheidsonderzoek dat tweejaarlijks wordt gehouden. Het onderzoek laat een stijgende lijn zien in vergelijking met de resultaten uit 2008 en 2006.
Het gemiddelde rapportcijfer dat de huidige klanten de dienstverlening van de afdeling geven is een 7,0. In 2008 was dat een 6,9 en in 2006 een 6,7.

Opvallende uitkomsten
Het onderzoek richt zich op alle aspecten van de dienstverlening van WZI, van een bezoek aan het Stadhuis tot de ZoetermeerPas. 30% van alle cliënten heeft meegewerkt aan het onderzoek. Dat zijn ongeveer 750 cliënten. Bijna 75% van de respondenten geeft aan te weten wie hun klantmanager is en 89% daarvan is tevreden of zeer tevreden. 92% van de bezoekers is tevreden of zeer tevreden over de ontvangt en de behandeling door de contactpersoon van hun laatste bezoek. 83% van de cliënten met een trajectplan geeft aan tevreden of zeer tevreden te zijn over de begeleiding van hun klantmanager bij de uitvoering van het plan. Tenslotte is 76% tevreden of zeer tevreden over de telefonische bereikbaarheid van de afdeling WZI. Enkele aandachtspunten zijn de wachttijd bij het Werkplein en de snelheid waarmee een klacht wordt afgehandeld.

De uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek worden gebruikt om de dienstverlening van de afdeling WZI nog verder te verbeteren.