Cliënten afdeling WZI zijn tevreden
Cliënten van de afdeling Werk Zorg en Inkomen (WZI) zijn tevreden over
de dienstverlening van WZI. Dit blijkt uit het
klanttevredenheidsonderzoek dat tweejaarlijks wordt gehouden. Het
onderzoek laat een stijgende lijn zien in vergelijking met de
resultaten uit 2008 en 2006.
Het gemiddelde rapportcijfer dat de huidige klanten de dienstverlening
van de afdeling geven is een 7,0. In 2008 was dat een 6,9 en in 2006
een 6,7.
Opvallende uitkomsten
Het onderzoek richt zich op alle aspecten van de dienstverlening van
WZI, van een bezoek aan het Stadhuis tot de ZoetermeerPas. 30% van alle
cliënten heeft meegewerkt aan het onderzoek. Dat zijn ongeveer
750 cliënten. Bijna 75% van de respondenten geeft aan te weten wie hun
klantmanager is en 89% daarvan is tevreden of zeer tevreden. 92% van de
bezoekers is tevreden of zeer tevreden over de ontvangt en de
behandeling door de contactpersoon van hun laatste bezoek. 83% van de
cliënten met een trajectplan geeft aan tevreden of zeer tevreden te
zijn over de begeleiding van hun klantmanager bij de uitvoering van het
plan. Tenslotte is 76% tevreden of zeer tevreden over de telefonische
bereikbaarheid van de afdeling WZI. Enkele aandachtspunten zijn de
wachttijd bij het Werkplein en de snelheid waarmee een klacht wordt
afgehandeld.
De uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek worden gebruikt om de
dienstverlening van de afdeling WZI nog verder te verbeteren.
Gemeente Zoetermeer