Ingezonden persbericht


PERSBERICHT: Design Bridge wint Durex 3D Packaging en Innovatie pitch

Amsterdam, 14 februari 2011

Durex heeft na een uitvoerig pitchtraject, waarbij vijf internationale bureaus waren betrokken, international brand design agency Design Bridge in Amsterdam geselecteerd als 3D-verpakking- en strategische innovatiepartner. Design Bridge werkt inmiddels nauw samen met de verschillende marketingteams in het hoofdkantoor van Durex in Manchester, Engeland. Durex, dat zich positioneert als 'global sex brand' is onderdeel van de Reckitt Benckiser groep.

Over DUREX
Durex heeft meer dan 75 jaar ervaring met het produceren van condooms. De condooms van Durex staan inmiddels wereldwijd op nummer 1 qua verkoop. Naast het produceren van condooms is Durex toonaangevend op het gebied van innovatie en heeft het inmiddels een breed portfolio aan producten opgebouwd. Door de jaren heen is het merk, mede door wetenschappelijk onderzoek, geleidelijk gegroeid van mensen helpen om veiliger seks te hebben naar mensen inspireren om betere seks te hebben.

Over Design Bridge

Design Bridge is een international brand design agency gespecialiseerd in het ontwikkelen, herpositioneren en creëren van merken. Design Bridge werd opgericht in 1986 met vestigingen in Amsterdam, Londen en Singapore en heeft de afgelopen jaren voor een breed scala aan klanten haar expertise ingezet op het vlak van 3D, innovatie, merkstrategie, merkidentiteiten en verpakkingen. Design Bridge opereert vanuit haar kantoor in Nederland in ruim 40 landen met meer dan vijftig werknemers van veertien verschillende nationaliteiten. Opdrachtgevers zijn o.a. FrieslandCampina, dance4life, TNT, Unilever, Sara Lee, Heinz, en Heineken Int. Design Bridge heeft voor haar werk een groot aantal effectiviteit- en creativiteitawards gewonnen, waaronder de Pentaward Agency of the Year 2010.

/////////////