Persbericht

14 februari, 2011

Avanade introduceert Enterprise Partner Relationship Management-oplossing ~ PRM verbetert samenwerking tussen organisaties en hun partners ~

Organisaties zijn op zoek naar mogelijkheden om hun verkoopkanalen uit te breiden. Hierdoor wordt het onderhouden van goede relaties steeds belangrijker. Avanade, aanbieder van zakelijke technologiediensten, heeft daarom onlangs zijn Enterprise PRM on Demand-oplossing geïntroduceerd. Dezeoplossing is ontwikkeld om organisaties dynamische, collaboratieve en winstgevende relaties te laten onderhouden met hun channel-partners. PRM isgebaseerd op het Microsoft Dynamics CRM (customer relationship management) -platform en het PRM Capability Framework van Accenture. De oplossing ondersteunt organisaties bij de samenwerking en procesintegratie tussen klanten en partners om zo gezamenlijke verkoopmogelijkheden te bevorderen en inkomsten te verhogen.

"Organisaties investeren in samenwerkingsstrategieën en applicaties die een gedeelde infrastructuur voor leveranciers en partners mogelijk maakt", zegt Ron Ref, senior executive CRM bij Accenture. "Deze PRM-applicaties helpen organisaties met de samenwerking met partners om zo een groter wereldwijd bereik te bewerkstelligen en een goede performance te bieden."

"Er kunnen maar weinig organisaties overleven in een dergelijk concurrerend landschap zonder een effectief en uitgebreid partnernetwerk", stelt Edwin Jongsma, VicePresident CRM Europa van Avanade. "Het vinden, aangaan en onderhouden van deze relaties vereist nauwe samenwerking tussen een organisatie en zijn channel-partners. Traditionele CRM-oplossingen bieden geen mogelijkheden voor het opslaan en beheren van partnerinformatie. Enterprise PRM on Demand maakt het voor organisaties mogelijk om zowel snelle groei van het aantal partners te bewerkstelligen, alsook afspraken te plannen tussen interne verkoopteams en verkoopteams van partners."

Avanade's Enterprise PRM-mogelijkheden ondersteunen organisaties bij:
· Het ontwikkelen van schaalbare programma's die nieuwe partners identificeren en aantrekken en performance bevorderen
· Het eenvoudiger maken voor partners om deel te nemen, zodat ze sneller en effectiever van start kunnengaan met de verkoop aan en ondersteuning van klanten
· De ondersteuning van lead distribution, registratie en het beheren van gezamenlijke klanten. Zij hebben contact met klanten en prospects en zijn in de gelegenheid om nieuwe mogelijkheden te creëren. Tevens wordt de partner- en klantbeleving vergroot
· Het leveren van geïntegreerde online tools om zichtbaarheid in partner-performance te vergroten
· Het voorzien in een interne en internetgerelateerde infrastructuur voor het ondersteunen van duizenden complexe relaties en het stimuleren van communicatie tussen partners en binnen de eigen organisatie.

Avanade's Enterprise PRM on Demand kan worden aangeboden als Software-as-a-Service model, Avanade Online Services (AOS). Door AOS profiteren organisaties van de voordelen van op cloud gebaseerde applicatieadaptie. Hieronder vallen een korte uitroltijd en het flexibel opschalen van de technologie zodra de organisatie groeit.

De oplossing integreert ook met Microsoft SharePoint Server en Microsoft Outlook, zodat betere samenwerking tussen de verkoop- en serviceafdeling mogelijk wordt. Integratie met Microsoft Outlook maakt het eenvoudiger om bepaalde channel-activiteiten - zoals het inlijven van PRM-activiteiten, contacten en de dagelijkse planning - vast te leggen.

Over Avanade
Avanade biedt zakelijke technologiediensten die inzicht, innovatie en expertise van Microsoft-technologieën met elkaar verbinden. Hiermee helpt de organisatie klanten om de gewenste resultaten te behalen. Avanade's diensten en oplossingen verbeteren performance, productiviteit en verkoop bij organisaties in iedere markt. De organisatie biedt Microsoft-expertise via een wereldwijd netwerk van consultants. Daarnaast heeft Avanade de juiste mix van onshore, offshore en nearshore vaardigheden, zodat het bedrijf de juiste resultaten sneller, tegen lagere kosten en met minderrisico kan aanbieden. Avanade is in 2000 opgericht door Accenture en Microsoft Corporation. Daarnaast is Accenture voor het merendeel eigenaar van Avanade. Er werken ruim 12.000 professionals voor Avanade in meer dan 20 landen wereldwijd. Voor meer informatie kijk op: www.avanade.nl

Avanade and the Avanade logo are registered trademarks or trademarks of Avanade Inc. Other product, service, or company names mentioned herein are the trademarks or registered trademarks of their respective owners.