Persbericht

NAVTEQ LocationPoint(TM)-advertentienetwerk breidt uit met belangrijke nieuwe uitgevers wereldwijd Advertentienetwerk van NAVTEQ betreedt het wereldpodium dankzij nieuwe uitgevers, waaronder Appello, Co-Pilot Live, Navigon, Ndrive, Poynt, RIM, Samsung en Telmap

Barcelona - 14 februari 2011 - NAVTEQ, de toonaangevende leverancier van kaarten, verkeers- en locatiegegevens voor navigatie, locatiegebonden services en mobiele advertenties wereldwijd, heeft vandaag bekendgemaakt dat het bereik van haar hyperlokale mobiele advertentienetwerk drastisch is uitgebreid dankzij het aangaan van samenwerkingsverbanden met RIM en Samsung, in aanvulling op een doorgaande samenwerking met Nokia. Ook toonaangevende aanbieders van locatiegebonden toepassingen, waaronder Appello, CoPilot Live, Navigon, NDrive, Poynt en Telmap, hebben zich aangesloten bij het NAVTEQ LocationPoint-advertentienetwerk. Door deze uitbreiding krijgt NAVTEQ een rol als vooraanstaande leverancier van een eersteklas advertentie-inventaris die apparaten, toepassingen en wereldwijde regio's omvat.

NAVTEQ LocationPoint(TM) is een locatiegebonden mobiel advertentienetwerk dat advertenties verzendt naar smartphone-gebruikers die zich dicht genoeg in de buurt van geadverteerde verkooppunten bevinden om ernaartoe te gaan en er te winkelen. De locatiegebonden advertenties die naar gebruikers worden verzonden wanneer zij mogelijke aankooppunten naderen, begeleiden de gebruikers stap voor stap naar de verkooplocaties van adverteerders. Door deze netwerkuitbreiding wordt voor het NAVTEQ LocationPoint Advertising-netwerk de weg vrijgemaakt om merkadverteerders het volgende te bieden: toegang tot een breed publiek, de mogelijkheid om consumenten in de buurt van verkooppunten actief te benaderen en naar geadverteerde verkooplocaties te begeleiden, en meetwaarden waarmee het rendement kan worden gemeten.

Als aanbieder van kaart- en locatie-inhoud aan belangrijke makers van handsets, mobiele operators, ontwikkelaars van mobiele toepassingen en autofabrikanten bevindt NAVTEQ zich in een unieke positie om de markt zodanig te organiseren dat bedrijven kunnen deelnemen aan en winst kunnen maken met mobiele advertenties. NAVTEQ biedt een ecosysteem voor advertenties dat wordt geleid door pioniers op het gebied van mobiele reclame en waarin uitgevers hun hoogwaardige content in omloop kunnen brengen. NAVTEQ heeft gedurende 2010 proefcampagnes en commerciële campagnes gevoerd op het LocationPoint-advertentienetwerk. Een Europees project voor McDonald's leverde een doorklikpercentage van 7% op en werd beloond met een EMMA-prijs voor meest effectieve locatiegebonden mobiele reclamecampagne in Europa.

"De aandacht voor locaties zorgt voor een ware revolutie op het gebied van mobiele advertenties en dat wordt nog eens verder bevestigd door het kaliber van de industrieleiders zie zich nu hebben aangesloten bij ons LocationPoint-advertentienetwerk," aldus Jeff Mize, Executive Vice President Sales bij NAVTEQ. "Omdat NAVTEQ LocationPoint-advertenties locatiegebonden zijn en een elegante gebruikerservaring bieden, onthouden consumenten ze, leveren ze een beter rendement op voor adverteerders en bieden ze grotere kansen voor uitgevers."

"Deze aankondiging betekent een positieve wending voor de mobiele-advertentiebranche," aldus Linda Barrabee, Research Director, Connected Intelligence, NPD Group. "Het is veelzeggend om te zien dat zulke grote spelers hun krachten bundelen om een wereldwijd hyperlokaal advertentiespeelveld te ontwikkelen, en zeer noodzakelijk om een groot genoeg publiek te ontwikkelen voor adverteerders."

Tijdens het Mobile World Congress zijn er de hele dag door demonstraties van NAVTEQ LocationPoint Advertising te zien bij NAVTEQ-stand 8B110 in hal 8.