Gemeente Oldebroek


Bestluiten en Plannen uit het gemeentenieuws van dinsdag 15 februari 2011

TIJDELIJKE VERKEERSMAATREGELEN

Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten:
-om op vrijdag 18 februari 2011 van 20.00 tot 01.00 uur en op zaterdag 19 februari 2011 van 20.00 tot 24.00 uur een tweezijdig parkeerverbod vast te stellen langs de Koemkolkweg en de Mheneweg Noord te Oosterwolde voor het houden van een tentfeest aan de Koemkolkweg.

INGEKOMEN AANVRAGEN VOOR EEN OMGEVINGSVERGUNNING
Burgemeester en wethouders van Oldebroek maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen voor het:
-kappen van één den, Eekhoornlaan 21 in Wezep (269201100241 - 4 februari 2011);
-kappen van 26 populieren en 9 essen, Voskuilerdijk nabij 19 in Hattemerbroek (269201100244 - 4 februari 2011);
-kappen van ± 30 bomen (beuk en eik), Bovenheigraaf nabij 69 in Oldebroek (269201100246 - 4 februari 2011);
-uitbreiden van de bedrijfshallen en het plaatsen van keerwanden, Broekeroordsweg 3b in 't Loo Oldebroek (269201100242 - 4 februari 2011);
-verwijderen van asbesthoudende materialen, Veenweg 54 in Oldebroek (269201100243 - 4 februari 2011);
-plaatsen van een carport, Schippersland 1 in Oldebroek (269201100247 - 5 februari 2011);
-slopen van een oude schuur en het bouwen van een nieuwe schuur, Stationsweg 16 in Wezep (269201100248 - 6 februari 2011);
-wijzigen van een bestaande milieuvergunning, Heidehoeksweg 7 in Wezep (269201100251 - 6 februari 2011);
-bouwen van een kelder, Bovendwarsweg 78 in Oldebroek (269201100255 - 7 februari 2011);
-kappen van twee eiken, Naaldeweg nabij Groote Woldweg in Noordeinde (269201100274 - 7 februari 2011);
-kappen van 1 esdoorn en 2 coniferen, Tarweakker 2 in Wezep (269201100256 - 7 februari 2011);
-kappen van 11 elzen, Groote Woldweg 73 in Oosterwolde (269201100275 - 8 februari 2011);
-slopen van een schuur, Wolweversstraat 2 in Wezep (269201100272 - 8 februari 2011);
-vergroten van een woning, Klompenmakersweg 36 in Wezep (269201100278 - 9 februari 2011);
-kappen van één beuk en honingzwam, Zuiderzeestraatweg 417 in Oldebroek (269201100282 - 9 februari 2011).

Het dossiernummer en de datum van binnenkomst staan tussen haakjes achter de aanvraag vermeld. Deze bekendmaking is bedoeld als informatie over de nog te behandelen aanvragen. Be­langhebbenden worden hiermee in de gelegenheid gesteld kennis te nemen van de inhoud van de aanvragen. Voor meer informatie kunt u, op werkdagen tijdens openingsuren, contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.

VERGUNNINGEN

(besluiten waartegen bezwaar mogelijk is)


*van college B en W

VERGUNNINGEN/TOEKENNINGEN WONINGWET

BOUWVERGUNNING
Burgemeester en wethouders hebben bouwvergunning verleend voor het:
-plaatsen van een carport, Marga Klompéstraat 21 in Wezep (269201000072 - 8 februari 2011);
-plaatsen van een carport, De Bulten 18 in Wezep (269201002558 - 8 februari 2011);
-plaatsen van een overkapping, De Bulten 20 in Wezep (269201002526 - 10 februari 2011).

KENNISGEVING BESCHIKKING WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT - REGULIERE VOORBEREIDINGSPROCEDURE

OMGEVINGVERGUNNING
Burgemeester en wethouders van Oldebroek maken bekend dat zij de volgende omgevingsver Burgemeester en wethouders van Oldebroek maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen, hebben verleend voor het:
-oprichten van één woning en het slopen van de bestaande woning met schuur, Bovenheigraaf 71 in 't Loo Oldebroek (269201002758 - 4 februari 2011);
-slopen van een winkelpand, Zuiderzeestraatweg 133 in Oldebroek (269201100082 - 8 februari 2011);
-slopen en vervangen van een woning, Mheneweg Zuid 44 in Oldebroek (269201002785 - 9 februari 2011);
-plaatsen van reclame op een bijgebouw, Voskuilerdijk 6 in Hattemerbroek (269201002675 - 10 februari 2011);
-plaatsen van een klimtoestel, Zwaluwstraat nabij 20 in Hattemerbroek (269201002760 - 10 februari 2011).

Het dossiernummer en de datum van verzending staan tussen haakjes achter de aanvraag/melding vermeld. Voor meer informatie kunt u, op werkdagen tijdens openingsuren, contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.

Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na genoemde datum tegen dit besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, duidelijk maken tegen welk besluit u bezwaar maakt en gemotiveerd, gedateerd en ondertekend zijn. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van Oldebroek, postbus 2, 8096 ZG Oldebroek. In afwachting van een beslissing op het bezwaarschrift kan schorsing van het besluit of een andere voorlopige voorziening worden gevraagd bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Zutphen, sector bestuursrecht, postbus 205, 7200 AE te Zutphen. Daarvoor is in het algemeen griffierecht verschuldigd.

KENNISGEVING BESCHIKKING WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT - UITGEBREIDE VOORBEREIDINGSPROCEDURE

OMGEVINGVERGUNNING
Burgemeester en wethouders van Oldebroek maken bekend dat zij de volgende omgevingsvergunningen, hebben verleend voor het:
-oprichten van 15 starterswoningen, Troelstrahof 32 tot 60 in Wezep (269201002761 - 9 februari 2011).

Het dossiernummer en de datum van verzending staan tussen haakjes achter de aanvraag/melding vermeld. Voor meer informatie kunt u, op werkdagen tijdens openingsuren, contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.

De beschikking is ten opzichte van de ontwerp beschikking niet gewijzigd. Tegen de beschikking kan beroep worden ingesteld door:
-degenen die zienswijzen hebben ingebracht tegen de ontwerp beschikking.
-de adviseurs die gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid advies uit te brengen over de ontwerp beschikking.
-belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen zienswijzen te hebben ingebracht tegen de ontwerp beschikking.

De beschikking wordt na afloop van de beroepstermijn van kracht tenzij gedurende die termijn beroep is ingesteld en een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan. De beschikking wordt niet van kracht voordat op dat verzoek is beslist. Het beroepsschrift moet in tweevoud worden ingediend bij de rechtbank Zutphen, sector bestuursrecht, postbus 205, 7200 AE te Zutphen. Het verzoek om voorlopige voorziening moet worden gericht aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Zutphen, sector bestuursrecht, postbus 205, 7200 AE te Zutphen. Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoek om voorlopige voorziening is in het algemeen griffierecht verschuldigd.

VERGUNNINGEN
De volgende vergunningen zijn verleend aan:

-mevrouw H. Buitenhuis uit Kamperveen, namens Hulptroep FM, voor het houden van een tentfeest met nederlandstalige live muziek op vrijdag 18 februari 2011 van 20.00 tot 01.00 uur en op zaterdag 19 februari van 20.00 tot 24.00 uur op een terrein aan de Koemkolkweg in Oosterwolde. Ontheffing wordt verleend op het verbod om tijdens het tentfeest op beide avonden een geluidsinstallatie te mogen gebruiken;
-de heer E. Mechielsen, namens Hervormde Gemeente Pauluskerk uit Wezep, voor het houden van openlucht kerkdiensten op zondag 12 juni en zondag 10 juli telkens van 19.00 tot en met 20.00 uur bij muziekkoepel Meidoornplein in Wezep en op zaterdag 24 december 2011 van 19.00 tot en met 20.00 uur bij de Van Pallandtlaan, voor de Pauluskerk in Wezep. Ontheffing wordt verleend op het verbod om tijdens de openlucht kerkdiensten op zondag 12 juni 2011 en zondag 10 juli 2011 een geluidsinstallatie te mogen gebruiken.

Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan iedere belanghebbende tegen bovengenoemde besluiten binnen zes weken, nadat het besluit aan de aanvrager is toegezonden of anderszins bekend is gemaakt, een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen. Het indienen van een bezwaar schorst de werking niet. Een voorlopige voorziening kan gevraagd worden bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Zutphen, sector bestuursrecht, Postbus 205, 7200 AE, Zutphen. Hiervoor is in het algemeen griffierecht verschuldigd. Voor meer inlichtingen hierover: telefoon (0525) 638 200 begin_of_the_skype_highlighting (0525) 638 200 end_of_the_skype_highlighting.

PROFESSIONALISERING MILIEUHANDHAVING
ACTUALISATIE 2010
Bij besluit van 25 januari 2011 heeft het college van burgemeester en wethouder de nota professionalisering van de milieuhandhaving, actualisatie 2010 vastgesteld. De gemeenteraad heeft tijdens de vergadering van 25 januari 2011 ingestemd met deze nota. De nota betreft een actualisatie van de in 2004 vastgestelde nota professionalisering milieuhandhaving. De actualisatie ziet op de volgende aspecten:
-probleemanalyse

-prioriteitenstelling

-doelstellingen

-sanctiestrategie
De nota treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van bekendmaking. De nota ligt vanaf woensdag 16 februari 2011, tijdens openingstijden van het gemeentehuis, gedurende twaalf weken voor een ieder kosteloos ter inzage op het gemeentehuis, Raadhuisplein 1 in Oldebroek. Op verzoek kan een ieder tegen betaling een afschrift van de nota krijgen. De integraal gewijzigde regelingen kunnen worden geraadpleegd via de website van de gemeente Oldebroek, onder 'bestuur en organisatie', 'gem. regelgeving'.

INTREKKING BELEIDSREGELS KWIJTSCHELDING
Op 25 januari 2011 heeft de gemeenteraad besloten om drie beleidsregels met betrekking tot kwijtschelding van gemeentelijke belastingen in te trekken. Het gaat daarbij om de termijn voor het indienen van kwijtscheldingsaanvragen en over belastingsoorten waarvoor geen kwijtschelding wordt verleend. Deze regels zijn inmiddels opgenomen in de verschillende belastingverordeningen en in de Leidraad invordering gemeentelijke belastingen.

ANTERIEURE OVEREENKOMST
'T LOO BELTGRAVENWEG
Overeenkomstig artikel 6.24 lid 3 van de Wet ruimtelijke ordening jo. artikel 6.2.12 van het Besluit ruimtelijke ordening maken burgemeester en wethouders van de gemeente Oldebroek bekend dat op 3 februari 2011 een anterieure overeenkomst is gesloten met stichting UWOON t.b.v. het bouwplan van acht starterskoopwoningen en twee kavels voor particulier opdrachtgeverschap aan de Beltgravenweg en de Harm Aartsweg in 't Loo. Tegen deze anterieure overeenkomst kunnen geen zienswijzen of bezwaren worden ingediend. De zakelijke inhoud van deze overeenkomst is gedurende zes weken voor iedereen in te zien tijdens openingstijden in het gemeentehuis, met ingang van 15 februari 2011.