Ingezonden persbericht



---


PERSBERICHT

NATIONAL GEOGRAPHIC BRENGT DISTRIBUTIE NIEUWE DVD'S ONDER BIJ JUSTBRIDGE

De blu ray- en dvd-releases van National Geographic worden vanaf januari 2011 uitgebracht door JustBridge. Met de eerste aansprekende selectie van nieuwe titels, die in een geheel nieuwe vormgeving worden gepresenteerd, maakt JustBridge een frisse start. Vanaf april zijn de eerste nieuwe titels verkrijgbaar. Het merk National Geographic bestaat al meer dan 120 jaar en staat voor topkwaliteit. De documentaires zijn op dvd en Blu ray verkrijgbaar. Alle programma's worden in HD geschoten door de beste filmers en fotografen met de meest geavanceerde filmtechnieken. In de verwachte dvdreleases komen herkenbare thema's naar voren, zoals duurzaamheid, fotografie, onderzoek, reizen, geschiedenis, natuur en wildlife. Eric de Groot, managing director JustBridge: "We zijn verheugd dat we de dvd's van National Geographic mogen uitbrengen. We hebben hiermee de best gedocumenteerde, meest uitgebreide en kwalitatief meest hoogwaardige documentaires ter wereld in huis gehaald. Het is een innovatief en wereldberoemd merk, dat zich kenmerkt door het vertellen van verhalen die er toe doen." De nieuwe distributeur JustBridge onderscheidt zich door haar crossmediale aanpak. Het merk National Geographic sluit daar prima op aan met een diversiteit aan media, zoals televisie, boeken, magazines, online, dvd en merchandise. Met een maandelijks bereik van meer dan een miljoen mensen in Nederland en België staat National Geographic goed op de kaart. Bij de selectie van titels en uitvoering van campagnes staat de missie van National Geographic centraal: Inspiring people to care about the planet.