Uitgever Second Home Magazine neemt Mysecondhome.nl over


Weesp, 20110215 -- Uitgever en beursorganisator Triple i neemt de online portal Mysecondhome.nl over. Daarmee wordt Triple i, dat begin vorig jaar het succesvolle Second Home Magazine lanceerde, de grootste uitgever in de markt van tweede huizen. Sinds 2009 is Triple i actief in de tweedehuizenbranche. Begonnen werd met de beurskrant van de Second Home International beurs van VNU Exhibitions. In maart 2010 werd de eerste editie van Second Home Magazine uitgebracht.

Daarna heeft Triple i de activiteiten uitgebreid met de e-mailnieuwsbrief Second Home Weekly en de Second Home Guide 2011(die in januari j.l.is verschenen). Binnen een jaar is Triple i daarmee uitgegroeid tot de grootste
uitgeverij op het gebied van tweede huizen in de Benelux.

Mysecondhome is opgezet in 2006 en is in de loop van de jaren gegroeid tot een Europees portal die middels 14 nationale extensies in 12 talen online tweede huizen aanbiedt aan een internationale doelgroep van potentiele kopers en huurders van tweede woningen. In 2009 is daar de Online Vastgoed Veiling bijgekomen. In 2010 is er een verhuurmodule ontwikkeld, inspelend op de trend dat particulieren steeds vaker vakantiehuizen rechtstreeks bij de eigenaar gaan huren. Met bijna 70.000 koopwoningen en 10.000 huurwoningen is Mysecondhome in de Benelux verreweg marktleider in de online tweede huizenmarkt.

Met de overname van Mysecondhome ontstaat een grote synergie. De integratie van de digitale nieuwsbrief en de Second Home Guide heft inmiddels plaats gevonden.

De branche zal verder professionaliseren doordat de vraag naar tweede huizen zal toenemen.
Twee trends zijn waarneembaar:
* de vergrijzing in Europa, in combinatie met de drang naar de kwaliteit van het leven, zorgt voor een stijgende vraag naar tweede huizen en
* door de lage instapprijzen kunnen ook jonge tweeverdieners met kinderen hun droom van een tweede huis verwezenlijken.

Triple i is al bijna 20 jaar actief als uitgever en beursorganisator in de financiële branche, met titels als CASH, CashCow.nl, InFinance, InFinance.nl, Hypovak, Pensioenvak, YIM en Riche en relatietijdschriften voor derden. Het succes kenmerkt zich door de multimediale aanpak van magazine, e-mailnieuwsbrief, website en beurs, waarmee een optimale synergie wordt bereikt.

WEESP, februari 2011





Tripple I / Second Home Publishers