Ingezonden persbericht


Honderden miljoenen besteden aan marketingcommunicatie en geen opleiding?

De nieuwe opleiding voor de huis-aan-huis folder in de communicatiemix van bedrijven. Het Brievenbus College.

De folder is goed voor een substantiële omzet van retailers. Er wordt dan ook veel geld aan besteed. Honderden miljoenen. Daarom is brievenbusreclame toe aan een hoogwaardige professionele training, waarin alle facetten van de folder (in print en online) als onderdeel van de totale marketingstrategie worden belicht.

15 februari 2011 start de opleiding. Herbert Haaij van de Customer Media Council is de initiator achter de succesvolle Nationale Dag van de Brievenbusreclame en de Brievenbus Academie, waarvan de opleiding Brievenbus College een onderdeel is. "De branche miste een allesomvattende training" aldus Haaij. De DDMA, de branchevereniging voor dialoogmarketing, juicht de komst van het Brievenbus College toe.

Brievenbusreclame is niet zomaar een medium. Een heel tastbaar medium dat onderdeel uitmaakt van de totale marketingmix en communicatiestrategie. Het Brievenbus College belicht alle facetten zoals de boodschap, de uitstraling, de tone-of-voice, de creatie, logistiek, segmentatie/klantkennis en niet te vergeten het verspreidingsplan. De synergie folder-site en e-mailnieuwsbrieven-social media komen aan bod. Uiteindelijk zal er ook een keer gerekend moeten worden. De kosten versus bereik en hoe het resultaat meetbaar te maken. De return on investment speelt bij brievenbus reclame een prominente rol.

De heavy users van het medium brievenbusreclame zijn sterk vertegenwoordigd in het programma. Zeker 15 professionals uit de bureauwereld, de retail, creatie, de online wereld, de media en drukkerij, maar ook uit de verspreiding zullen hun expertise inbrengen. Namen als Eugene Roorda, Linda Eriksen (V&D), prof. dr. Fred Bronner, Frank Quix, Ron Cijs, Martine Verhaar (HEMA), prof. dr. Ed Peelen, Hans Bakker (Kobalt) en andere specialisten zullen in een logische opbouw al deze onderwerpen uitdiepen.

Aan het Brievenbus College kunnen kandidaten deelnemen met enkele jaren ervaring in de (marketing-) communicatiewereld. Een training die uit zes blokken bestaat. Deels zijn het blokken 'on the spot', zoals bij de adverteerder of mediaplanner. Na afronding van de zes blokken en het uitwerken van de case kan een kandidaat middels een officieel certificaat zich met recht Brievenbus Professional noemen!



Ingezonden persbericht