Slechts 7% van alle Nederlanders voert ondernemend idee succesvol uit

16/02/2011 10:37

&samhoud

'Be Useful' is de titel van het nieuwe boek van Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud, auteurs van succesvolle boeken als 'Plezier & Prestatie' en 'Kus de visie wakker'. Met dit boek willen de auteurs Nederland ondernemender maken. Want ondernemerschap is te leren! "Nederland heeft, zeker in deze crisistijd, goede ondernemende ideeën nodig. Slechts 7% van alle Nederlanders voert een ondernemend idee succesvol uit terwijl goede ideeën waarde creëren voor ons land. Goed ondernemerschap is een stap in de richting van een betere toekomst. Het wordt tijd om aan de slag te gaan, om useful te worden!" aldus Salem Samhoud.

Hoe ondernemend is Nederland eigenlijk?

Eind 2009 deed adviesbureau ? een grootschalig en representatief onderzoek naar ondernemerschap in Nederland. Uit dit onderzoek blijkt dat 35% van de Nederlanders wel eens een concreet ondernemend idee heeft. Opvallend is echter dat slechts 17% van de Nederlanders dit idee ten uitvoer brengt en dat maar 7% er succes mee heeft! Dat is jammer en onnodig! In 'Be Useful' geven de auteurs ondernemend Nederland handvatten om dit percentage te verhogen.

Stappenplan voor ondernemerschap

'Be Useful' gaat over alle vormen van ondernemerschap, van het starten van een eigen onderneming tot het ontwikkelen van nieuwe initiatieven binnen bestaande organisaties of de maatschappij. Het boek beschrijft op een uiterst praktische, boeiende en heldere manier de stappen die nodig zijn om als ondernemer succesvol te zijn. De auteurs staan uitgebreid stil bij vragen als: Wie ben ik, wat kan ik, wat wil ik en hoe kan ik mijzelf nuttig maken? Hoe kom ik op ideeën? Hoe betrek ik de juiste mensen? Waar wil ik écht heen met mijn idee? Wat is mijn doelgroep? Hoe ga ik mijn idee financieren? Hoe ga ik het doen en hoe eigenlijk verder?

Inspiratie

De auteurs ontlenen hun ideeën voor een deel aan hun eigen ervaringen als ondernemers. Meer dan twintig jaar ervaring heeft belangrijke lessen opgeleverd voor succes. Naast de onmisbare theorie is er veel aandacht voor succesvolle voorbeelden van ondernemerschap uit de praktijk. In het boek komen talloze gewone en ongewone ondernemers uit binnen- en buitenland aan het woord. Ook wordt aandacht besteed aan ondernemende landen zoals Singapore, Nieuw-Zeeland, de Verenigde Staten en Zuid-Korea.

Auteurs

Jeroen Geelhoud en Salem Samhoud zijn respectievelijk partner en oprichter van ?. Eerder schreven zij de boeken 'Plezier en Prestatie' en 'Kus de visie wakker'.

?

? is een gewoon ongewoon adviesbureau dat doorbraken realiseert door het inspireren en verbinden van mensen: in organisaties, in de maatschappij en op het vlak van persoonlijke ontwikkeling. Er werken 150 mensen verdeeld over vestigingen in Utrecht, Madrid en Kuala Lumpur. ? is drie keer achter elkaar verkozen tot nummer 1 Great Place to Work in Nederland (2008,2009 en 2010). In 2010 is ? verkozen tot nummer 1 Great Place to Work in Europa. Daarnaast won ? in 2010 de European Business Award.





http://www.samhoud.com