Ingezonden persbericht


26 januari 2011

Verhoging effect marketingcommunicatie door gedrag Hogeschool Utrecht presenteert MarCom event: Back to the Future

Het lectoraat Marketingcommunicatie van Hogeschool Utrecht organiseert op woensdag 16 februari haar eerste interactieve bijeenkomst: 'Back to the future'. Tijdens dit MarCom event staat de vraag centraal: Hoe kan de inzet van marketingcommunicatie effectiever? Verklaart wordt hoe adverteerders effectiever zijn door meer te concentreren op consumentengedrag en anders te kijken naar de effecten van marketingcommunicatie. De bijeenkomst vindt plaats in de Beurs van Berlage, waar in combinatie met dit evenement ook de Marketing en Communicatie tentoonstelling 'Reclame Klassiekers' kosteloos te bezoeken is.

Gedrag
'We moeten ons veel meer gaan concentreren op consumentengedrag. Dat gaat leiden tot effectievere marketingcommunicatie', volgens kwartiermaker van het lectoraat Arne Maas. Hij pleit voor een andere manier van kijken naar de effecten van marketingcommunicatie. 'Adverteerders in de 1e helft van de 21e eeuw hebben het niet gemakkelijk. Een versnipperd medialandschap, ongrijpbare klanten, social media wel of niet, en moeten we dan afscheid nemen van oude media? Slechts een handvol voorbeelden van waar de hedendaagse marketing- of communicatiemanager mee worstelt. Het lectoraat, dat toegepast onderzoek doet, is van mening dat we de effectiviteit van reclame op een andere manier moeten durven bekijken', aldus Maas

Methodiek
Goede methodieken om gedrag te begrijpen op basis van signalen die mensen hebben gehad, staat nog in de kinderschoenen. Maar het nieuwe lectoraat gaat zorgen dat ze er komen. Het lectoraat wil de steeds urgentere vragen rondom communicatie gaan beantwoorden. Samen met professionals uit het vak. Joris Merks van Google en Arne Maas van Hogeschool Utrecht zetten hun visie uiteen in de interactieve bijeenkomst:. Zij gaan met professionals in gesprek die het vak een stap verder willen brengen.

Wie

Deelname is gratis voor mensen die werken in de marketingcommunicatie branche voor verschillende merken. Voorafgaand aan het event kan gratis de tentoonstelling Reclame Klassiekers (www.reclameklassiekers.nl) worden bezocht.

Kijk op www.backtothefuture.hu.nl voor meer informatie en het aanmelden. Dit kan tot 1 februari.

Programma
15.00-16.00 uur: Ontvangst en bezoeken tentoonstelling Reclameklassiekers 16.00-17.00 uur: Interactieve lezingen&gesprekken

17.00-18.00 uur: Netwerkborrel

Over Hogeschool Utrecht
Hogeschool Utrecht (HU) is een kennisorganisatie die door hoogwaardig onderwijs en onderzoek werkt aan innovatie en professionalisering van de beroepspraktijk en aan de persoonlijke ontwikkeling van talent. De 3.200 medewerkers van de HU verzorgen hoger onderwijs voor 39.000 studenten via 68 bachelors en 24 masters. Promoverende docenten en excellente studenten verrichten toegepast onderzoek onder leiding van ruim 40 lectoren en geclusterd in 6 kenniscentra. Hogeschool Utrecht heeft vestigingen in Utrecht en Amersfoort.



Ingezonden persbericht