FloraHolland


FloraHolland Ondernemers Class: kwekers bloeien op social media

FLORAHOLLAND, 16 februari 2011 (persbericht) - `Niets doen met social media is geen optie meer'. Dat was een van de uitspraken tijdens de FloraHolland Ondernemers Class, die op 15 februari in het gebouw van Microsoft B.V. op Schiphol werd georganiseerd. Thema van de bijeenkomst was `Het succesvol inzetten van social media, ook voor uw bedrijf?' Ongeveer 90 directeuren van kwekerijbedrijven woonden deze editie van de Ondernemers Class bij en zagen hoe kwekers kunnen bloeien op social media.

Twee sprekers van buiten de sierteeltsector gaven hun visie op social media. Als eerste kwam marketingexpert Cor Hospes aan het woord. Hij schreef het boekje `Geld verdienen met sociale media'. Hospes ziet social media als een medium voor en door mensen, waarin iedereen met iedereen communiceert. `Geven en delen' is het credo. Social media zijn een versterker en werken zoals de aloude `mond-tot-mond' reclame. `Zonder relevantie, geen resonantie' aldus Hospes.

Na een rondleiding door het moderne Microsoft-gebouw, waar `het nieuwe werken' succesvol in de praktijk wordt gebracht, was het woord aan Joris Coppes. Coppes is accountmanager bij Microsoft en eigenaar van Coppes Personal Branding, gericht op topsporters. Hij benadrukte vooral dat een bedrijf of persoon off-line hetzelfde moet zijn als on-line. Luisteren is de basis voor het succesvol inzetten van social media.

Een discussie onder leiding van Marc Eijsackers, manager marketing van FloraHolland, sloot de bijeenkomst af. Social media bieden de mogelijkheid om te laten zien wie je bent en wat je doet. Dat kan de betrokkenheid van de omgeving bij een product of merk vergroten. FloraHolland kan klanten adviseren over hun on-line-strategie. GeĂŻnteresseerden kunnen hiervoor contact opnemen met hun accountmanager.