FloraHolland
FloraHolland Ondernemers Class: kwekers bloeien op social media
FLORAHOLLAND, 16 februari 2011 (persbericht) - `Niets doen met social
media is geen optie meer'. Dat was een van de uitspraken tijdens de
FloraHolland Ondernemers Class, die op 15 februari in het gebouw van
Microsoft B.V. op Schiphol werd georganiseerd. Thema van de bijeenkomst
was `Het succesvol inzetten van social media, ook voor uw bedrijf?'
Ongeveer 90 directeuren van kwekerijbedrijven woonden deze editie van
de Ondernemers Class bij en zagen hoe kwekers kunnen bloeien op social
media.
Twee sprekers van buiten de sierteeltsector gaven hun visie op social
media. Als eerste kwam marketingexpert Cor Hospes aan het woord. Hij
schreef het boekje `Geld verdienen met sociale media'. Hospes ziet
social media als een medium voor en door mensen, waarin iedereen met
iedereen communiceert. `Geven en delen' is het credo. Social media zijn
een versterker en werken zoals de aloude `mond-tot-mond' reclame.
`Zonder relevantie, geen resonantie' aldus Hospes.
Na een rondleiding door het moderne Microsoft-gebouw, waar `het nieuwe
werken' succesvol in de praktijk wordt gebracht, was het woord aan
Joris Coppes. Coppes is accountmanager bij Microsoft en eigenaar van
Coppes Personal Branding, gericht op topsporters. Hij benadrukte vooral
dat een bedrijf of persoon off-line hetzelfde moet zijn als on-line.
Luisteren is de basis voor het succesvol inzetten van social media.
Een discussie onder leiding van Marc Eijsackers, manager marketing van
FloraHolland, sloot de bijeenkomst af. Social media bieden de
mogelijkheid om te laten zien wie je bent en wat je doet. Dat kan de
betrokkenheid van de omgeving bij een product of merk vergroten.
FloraHolland kan klanten adviseren over hun on-line-strategie.
GeĂŻnteresseerden kunnen hiervoor contact opnemen met hun
accountmanager.