Ingezonden persbericht



Màxima scoort ongekend hoog
Grote Vorsten Royale Prinsessenverkiezing 2011

Hoofddorp, 17 februari 2011 - Bijna tien jaar na haar verloving met prins Willem-Alexander is prinses Màxima populairder dan ooit. Vorig jaar haalde de prinses bij de Grote Vorsten Royale Prinsessenverkiezing van het royaltyblad Vorsten Royale bijna een derde van het aantal punten. Dit jaar is dat maar liefst 40%. Een record!

De Grote Vorsten Royale Prinsessenverkiezing is inmiddels een mooie traditie geworden. Ieder jaar geven de lezers van hét royaltyblad van Nederland via internet of een briefkaart hun Top 3 van favoriete prinsessen door. Ze kunnen daarvoor kiezen uit een shortlist van vijfentwintig prinsessen die de redactie heeft samengesteld.

Directe concurrentes
Er zijn er dit jaar opvallende verschuivingen. Kroonprinses Victoria van Zweden (afgelopen jaar in het nieuws vanwege haar huwelijk met Daniel Westling) stijgt van de zesde naar de tweede plaats. Kroonprinses Mary van Denemarken (in 2010 plaats 8) behaalt de derde plek. Ze zijn Màxima's directe concurrentes geworden, ook al blijft het verschil met de winnares groot. Koningin Rania van Jordanië en prinses Madeleine van Zweden doen een stapje terug en vallen buiten het erepodium.

Catherine meteen hoog
Prinses-in-spe Catherine Middleton deed dit jaar voor het eerst mee en scoort hoog. De verloofde van prins William komt binnen op nummer 8! Prinses Annemarie (echtgenote van prins Carlos) behaalt de elfde plek. Daarmee is de schoondochter van prinses Irene de op drie na populairste Nederlandse prinses geworden. Alleen prinses Laurentien (plaats 10), prinses Marilène (plaats 7) en prinses Màxima zijn populairder. Opvallend is de daling van Charlene Wittstock. De aanstaande echtgenote van vorst Albert van Monaco zakt van plaats 9 naar plaats 21.

De complete uitslag van de Grote Vorsten Royale Prinsessenverkiezing is te lezen in Vorsten Royale editie 3, die op 18 februari in de winkel ligt. Over Vorsten Royale
Vorsten Royale is een eigentijds royalty tijdschrift over alle aspecten van het koningshuis. Het magazine speelt in op de behoefte aan betrouwbare informatie over de Oranjes en andere vorstenhuizen. Vorsten Royale is uitgegroeid tot een autoriteit op haar terrein. Door uitgebreide kennis en expertise kan het blad een goed oordeel vellen over koninklijke gebeurtenissen en personen. En dat doet ze met gevoel. Vorsten Royale speelt in op de enorme populariteit van het Nederlandse koningshuis waarbij de verschillende prinsessen, en Màxima in het bijzonder, de hoofdrol spelen.

Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (