Provincie Noord-Brabant


|Datum         |
|18 februari   |
|2011          |
|Nummer        |
|45            |

Campagne via social media voor jongeren
"Ik ben een Brabander!"van start

Jongeren kunnen via social media laten zien dat ze trots zijn een Brabander te zijn, en aangeven dat ze op 2 maart gaan stemmen voor Provinciale Staten van Brabant. Dat is de kern van de actie "Ik ben een Brabander!" die deze week van start is gegaan.


De campagne vindt plaats via Hyves, Facebook en Twitter, gecombineerd met een advertentiecampagne. Via een applicatie die op Hyves en Facebook wordt verspreid, kunnen jongeren aangeven of ze gaan stemmen of niet. Na het doorsturen van hun bericht wordt hun avatar (profiel foto) toegevoegd aan het hart mits zij aan hebben gegeven te gaan stemmen. Dit hart bevat daarmee een groeiend aantal jongeren dat aan andere jongeren laat weten te zullen gaan stemmen op 2 maart.
Aan het eind van de actie worden de avatars gebruikt in andere media om een hart te creëren met daarin de bezoekers.

De campagne is terug te zien op www.brabant.nl/mijnstemtelt. Naast campagne-informatie vindt de bezoeker hier ook een filmpje waarin jongeren zelf vertellen waarom ze wel of niet gaan stemmen. Deelnemers aan de campagne maken kans op een van de vijf iPads.




Provincie Noord-Brabant