Nieuwe line-up brengt slimme functionaliteit, uitgebreide 3D-capaciteiten en baanbrekende productontwerpen naar de voorgrond

Nieuwe line-up brengt slimme functionaliteit, uitgebreide 3D-capaciteiten en baanbrekende productontwerpen naar de voorgrond

BOEDAPEST, Hongarije--(BUSINESS WIRE)-- 20110221 --

Op het Europees Regionaal Forum van Samsung van vandaag benadrukte het bedrijf een slimmere kijk op home entertainment voor 2011—met de onthulling van zijn uitgebreide portefeuille van slimme tv’s, 3D Blu-ray-spelers, totale 3D-oplossingen en home entertainmentsystemen. Allemaal zijn ze het resultaat van het engagement van het bedrijf om producten te creëren voor een “Smarter Life” – een slimmer leven. Door slimme functionaliteit en elegante vormgeving te combineren met een brede waaier van gesofistikeerde kenmerken die nu beschikbaar zijn op de instapmodellen—met inbegrip van uitgebreide 3D-tv- en Blu-ray-mogelijkheden—omvat de productportefeuille voor 2011 van Samsung het meest uitgebreide aanbod van verbonden schermen en toestellen, terwijl het bedrijf verder zijn inspanningen versterkt om volledige 2D-, 3D-, HD- en soortgelijke ervaringen thuis te bieden.

Tot de line-up van Smarter Life behoren Samsungs vlaggenschipproducten, de led- en plasma-tv’s, die nu allemaal beschikken over het gemak van de Smart Hub van Samsung—die een gemakkelijk toegankelijke gateway vormt voor favoriete muziek, games, films, tv-programma’s, beelden en zowat alle content die te vinden is op het internet of op een opslagtoestel dat verbonden is met het netwerk. De belangrijkste kenmerken van de Smart Hub zijn: Samsung Apps, ‘s werelds eerste HDTV-gebaseerde apps store die toegang geeft tot zo’n 400 betaalde en gratis applicaties wereldwijd die mensen helpen elkaar te vinden in hun verschillende passies—sport, entertainment, informatie, games of social networking; Search All, dat het makkelijker maakt om gewenste content te zoeken op je tv of andere toestellen die via DLNA op de tv zijn aangesloten, op de pc in je thuisnetwerk en op mobiele toestellen, op het internet of binnen Video on Demand-diensten; Your Video, dat op basis van de films die eerder bekeken zijn aanbevelingen geeft voor films die de gebruiker aanspreken; Web Browser, waarmee je over het volledige web kunt browsen vanop je tv; en Social TV, dat het gemakkelijker maakt om in real time te chatten met vrienden en familie terwijl je dezelfde tv-content bekijkt, dankzij de integratie met sociale netwerken zoals Facebook, Twitter en Google Talk.

Slimmere, meer stijlvolle technologie

De nieuwste innovaties in led- en plasma-tv’s van Samsung bieden consumenten een nooit eerder geziene toegang tot favoriete mediacontent en gedeelde herinneringen. Zo luiden ze een nieuw tijdperk in waarin de woonkamer familie en technologie samenbrengt zoals nooit tevoren. Samsung heeft de mogelijkheden van zijn productlijn voor 2011 uitgebreid en heeft 3D en slimme functies opgenomen in een breder gamma led- en plasma-tv’s en Blu-ray-spelers, waardoor consumenten nu de mogelijkheid krijgen het slimmere leven binnen te brengen in hun huis, ongeacht de prijscategorie.

Deze filosofie is verweven in alle vlaggenschipproducten van Samsung voor 2011, met inbegrip van zijn led- en plasma-tv’s, die dit jaar allemaal nieuwe, ultradunne omlijstingen hebben en uitgerust zijn met ruimere verbonden ontspanningsopties en de “Smart Hub”-functionaliteit. Daarnaast beschikken de nieuwe plasma-tv’s van Samsung over het ultramoderne Plasma +1-design, dat 2,5 cm zichtbaar scherm toevoegt in vergelijking met de producten van vorig jaar—dit alles zonder de algemene afmetingen van de tv te doen toenemen.

De Home Theater-producten van 2011 tonen verder aan waartoe Samsung in staat is op het gebied van slanke vormgeving: ze omvatten het verbluffende kubusvormige design van de HT-D7100 en de chique luidsprekers in de vorm van een waterdruppel in de HT-D7200—waardoor een volledig home entertainment-ecosysteem ontstaat dat zowel modern als aantrekkelijk is en tegelijkertijd slimme functies ondersteunt.

De nieuwe draadloze router van Samsung ondersteunt ook het verbonden, slimmere leven door consumenten in staat te stellen het beste te halen uit hun tv’s en toestellen. De CR-SWR110 omvat Samsungs geoctrooieerde One Foot Connection-mogelijkheid, die een Wi-Fi-verbinding tot stand kan brengen met de tv’s van het gamma 2011 van Samsung en met andere compatibele toestellen wanneer de router zich bevindt op minder dan één voet (30 cm) van de tv of het toestel. Zodra de verbinding tot stand is gebracht, kan de router worden verplaatst naar ergens anders in huis terwijl hij toch verbinding blijft geven—zo hebben de gebruikers gemakkelijk toegang tot uitgebreide entertainmentopties op hun toestellen zonder bijkomende snoeren.

Uitgebreide 3D-line-up en toebehoren

Samsung stond mee aan de wieg van de 3D-beweging met de lancering van ‘s werelds eerste full HD-3D-led-tv in 2010—goed voor meer dan 2 miljoen verkochte 3D-tv’s en een aandeel van 60 procent van de wereldwijde markt. Door dit jaar zijn nieuwste tv-innovaties aan te vullen, gaat de pionier in 3D-technologie nog een stapje verder met een uitgebreide line-up van 3D Blu-ray-spelers en toebehoren—met inbegrip van de vlaggenschiptoestellen D8900 en D7500 Blu-ray. Alle nieuwe Blu-ray-producten bieden ook toegang tot de Smart Hub- en slimme Blu-ray-functies van Samsung. Bovendien, en geheel in lijn met de stijlvolle designesthetiek van Samsung, is de D7500 ‘s werelds dunste Blu-ray-speler, met een slanke functionaliteit in een ruimtebesparend pakket dat je aan de muur kunt hangen zonder aan beeldkwaliteit in te boeten.

Naarmate de woonkamer meer en meer wordt omgevormd tot de centrale media- en entertainmentplek van het huis, heeft Samsung zijn Home Theater-systeem aangepast zodat het een meer gediversifieerde home entertainment-omgeving wordt. Veel van de home entertainmentproducten voor 2011 van Samsung voldoen aan de steeds groeiende behoeften van de consumenten inzake home entertainmentsystemen met een bioscoopervaring. Ze ondersteunen dan ook conversie van 2D naar 3D en bieden draadloze functies met uitstekende geluidskwaliteit als aanvulling op de content die mensen thuis bekijken. Samsung introduceerde ook producten met de nieuwe “3D Sound” die geluid en video synchroniseert om een immersieve, allround-ervaring te creëren die het geluid doet “bewegen” samen met het 3D-beeld.

Verder heeft Samsung in 2011 een nieuwe markt aangeboord met zijn Total 3D Solution, die vier verschillende modellen 3D-brillen omvat, van het instap- tot het premiumniveau, de nieuwe draadloze lader SWC-1000A en een door Skype™ gecertificeerde tv-camera—die het mogelijk maakt videogesprekken te voeren met een Samsung-tv zonder hoofdtelefoon of webcam.

Met name de nieuwe 3D-bril van Samsung, die werd ontworpen in samenwerking met het Oostenrijkse luxebrillenmerk ‘Silhouette’, weegt net iets minder dan 30 g en is daarmee ’s werelds lichtste actieve 3D-montuur. Samsung verkortte ook de lcd-responstijd om het contrastpercentage te verbeteren, wat leidde tot een helderder 3D-beeld met minder beeldschaduw en kijkmoeheid. De nieuwe actieve 3D-bril is ook verkrijgbaar op maat —hetzij via speciale opzetglazen op maat, hetzij via een speciaal nieuw design van de brillenarm dat in verbinding staat met de bovenzijde van het lcd-frame voor een grotere bewegingsvrijheid. Als perfecte aanvulling op de 3D-behoeften van een gezin is er de nieuwe draadloze lader die tot vier actieve 3D-brillen kan opladen via een elegante, blinkend zwarte cilinder.

Voor meer informatie over de productportefeuille van Samsung in de Europese regio, en om toegang te krijgen tot alle aankondigingen die werden gedaan op het Europees Regionaal Forum, kunt u terecht op: www.samsungeuforum2011.com

Over Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. is wereldleider in de halfgeleider- en telecommunicatiesector en de wereld van digitale media en digitale convergentietechnologieën met een wereldwijde omzet van 116,8 miljard USD in 2009. Wereldwijd zijn bij Samsung ongeveer 174 000 werknemers actief in 193 vestigingen in 66 landen. Samsung Electronics is opgebouwd uit acht onafhankelijke business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Semiconductor en LCD. Samsung is één van de snelst groeiende merken ter wereld en produceert digitale tv’s, geheugenchips, mobiele telefoons en TFT-LCD schermen. Voor meer informatie kunt u terecht op www.samsung.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Weber Shandwick Worldwide
Kelly Hamor, 1-206-802-8751

khamor@webershandwick.com