Bedrijf maakt filosofie van ‘menselijke digitalisering’ waar via unieke samenwerkingen en innoverende technologie; introduceert vier toonaangevende principes van slimme tv in de Europese Regio

Bedrijf maakt filosofie van ‘menselijke digitalisering’ waar via unieke samenwerkingen en innoverende technologie; introduceert vier toonaangevende principes van slimme tv in de Europese Regio

BOEDAPEST, Hongarije--(BUSINESS WIRE)-- 20110221 --

Vandaag stelde Samsung op zijn Europees Regionaal Forum 2011 nieuwe 3D Blu-ray-technologie en innoverende Home Theater-producten voor aan de Europese regio, samen met de volledige line-up van slimme led- en plasma-tv’s voor 2011. Bij het begin van zijn wereldwijde “Smarter Life”-tournee nam Samsung zijn nieuwe leidende filosofie van “menselijke digitalisering” aan, die de notie uitdrukt dat de menselijke natuur de ruggengraat moet vormen van technologische innovatie om producten te creëren die echt een harmonieus geheel vormen met de menselijke ervaring.

De heer Seok-pil Kim, voorzitter en CEO van Samsung Electronics Europe, en Europees Marketing Director Michael Zoeller, stelden dit concept aan de Europese regio voor tijdens een evenement waarin de nieuwe technologierichting en de innovatieve samenwerkingen van Samsung werden bekendgemaakt.

“Menselijke digitalisering vereist dat we producten creëren voor de manier waarop mensen leven,” zei de heer Kim. “Dit nieuwe tijdperk van technologiedesign zal producten opleveren die consumenten slimmer en gelukkiger maken en die ons allen dichter bij elkaar zullen brengen. Ook in dit nieuwe tijdperk zal de tv het centrale punt van onze woonkamer worden, en het dominante stukje technologie dat ons allen met elkaar verbindt, ons mondiger maakt en ons amuseert.”

Samsung onthulde zijn productinnovaties voor 2011 onder de paraplu van vier leidende principes die worden weergegeven door de “vier A’s”: Access, Align, Amaze and Act (toegang verschaffen, aanpassen, verbazen en handelen) — die de innovaties van Samsung door het opkomende tijdperk van slimme tv zullen sturen.

Access (Toegang verschaffen): open communiceren; eenvoudige, intuïtieve toegang bieden tot hoogkwalitatieve content

Tijdens de voorstelling benadrukte Samsung zijn engagement om consumenten een eenvoudige en intuïtieve manier te bieden om gemakkelijk en open te communiceren via een brede waaier van inhoud en diensten — en onthulde het nieuwe manieren om toegang te krijgen tot amusements- en informatiediensten via de internetgestuurde producten van Samsung.

De line-up voor 2011 van slimme led- en plasma-tv’s van Samsung bevat voor de eerste keer de nieuwe “Smart Hub”, die consumenten toegang biedt tot alle informatiebronnen, kanalen, opnames, het web en content. Daarnaast omvat hij vier uiterst gepersonaliseerde en unieke nieuwe aanbiedingen voor consumenten. De functie “Search All” maakt het gemakkelijker om te zoeken naar en toegang te krijgen tot de gewenste content, niet alleen op een tv, maar ook via het internet en op elk aangesloten opslagtoestel, pc of mobiel toestel binnen het thuisnetwerk. Zo biedt de slimme tv van Samsung de gebruikers, in 3D premium, video-on-demand, gemiste tv-programma’s, aanbevolen films en zelfs sportuitslagen op een hogedefinitiescherm. De tweede Smart Hub-functie, “Your Video,” geeft op basis van de films die eerder bekeken zijn aanbevelingen voor films die de gebruiker aanspreken. De “Web Browser”-functie biedt consumenten volledige browsermogelijkheden vanop hun tv, terwijl “Samsung Apps”—‘s werelds eerste HDTV-gebaseerde apps store—toegang biedt tot meer applicaties dan wie ook en tegemoet komt aan de behoeften van de consumenten op het gebied van sport, entertainment, informatie, games en social networking.

Tot de aankondigingen behoorden ook nieuwe of uitgebreide samenwerkingen met toonaangevende contentpartners in Europa—waaronder de BBC, France Telecom en LOVEFiLM—die samenwerken met Samsung om zowat de meest fascinerende inhoud en diensten in de regio aan te bieden en uit te voeren. General Manager On Demand van de BBC, Daniel Danker, voegde zich bij Zoeller op het podium op het evenement van vandaag. Hij had het over de samenwerking van zijn bedrijf met slimme tv van Samsung en de iPlayer van de BBC—de belangrijkste catch-up TV-service in het Verenigd Koninkrijk—en over de recente lancering van de dienst op de Galaxy Tab van Samsung. Daarnaast lichtte hij de toekomstige visie van iPlayer toe om tv-inhoud te delen en dichter aan te leunen bij lineair uitzenden.

Ook Vice President of Service Partnership and Business Development, Xavier Perret van France Telecom, voegde zich vandaag bij Zoeller. Hij gaf uitleg bij de lancering door FT van de Orange-dienstverlening aan slimme tv’s van Samsung en demonstreerde de belangrijkste kenmerken van de homepagina van Orange-dienstverlening aan de aanwezigen.

Group Digital Officer Lesley Mackenzie van LOVEFiLM sloot het rijtje contentpartners van Samsung. Zij onthulde de hoogtepunten van het wijdverspreide succes van het bedrijf in het Verenigd Koninkrijk, de recente overname door Amazon en de kwaliteit van de dienstverlening van LOVEFiLM die nu beschikbaar is via de slimme tv’s van Samsung.

Align (Aanpassen): Producten die naadloos en comfortabel passen in de levens van de consumenten

Samsung introduceerde een nieuw concept, genaamd “One Design,” dat ernaar streeft de prestatiebehoeften te doen samenvallen met de opvatting dat slimme tv’s naadloos moeten kunnen opgaan in hun omgeving, en zich op een meer natuurlijke wijze moeten aanpassen aan de voorkeur van de consument voor interactie met hun tv’s.

Om een minimalistische, meer immersieve kijkervaring te bieden, is de nieuwe line-up van slimme led- en plasma-tv’s zo goed als lijstloos —de led-D7000, D8000, en de volledige PDP line-up—hebben ultradunne omlijstingen die de schermgrootte doen toenemen zonder de afmetingen van de tv uit te breiden. De uiterst dunne omlijsting is zodanig ontworpen dat ze zo goed als onzichtbaar is: wanneer de tv uitgeschakeld is, gaat hij harmonieus op in zijn omgeving.

Zoeller ging nog een stapje verder in de convergentie door aan te kondigen dat de twee vlaggenschipactiviteiten van Samsung —tv en mobiele toestellen—samenwerken om de klanten op maat gemaakte, deelbare content te bieden waarvan ze kunnen genieten waar en wanneer zij dat willen, via een brede waaier van schermen. De nieuwe led-D7000- en D8000-tv’s van Samsung zullen allebei een tweede tv-functie bevatten die tv-programma’s draadloos kunnen verzenden naar een Samsung Galaxy-toestel (Galaxy S2 en Tab 10.1) via de Samsung Application. Kijkers die content bekijken op het verbonden Galaxy-toestel krijgen de mogelijkheid tussen kanalen te zappen, te genieten van live-tv-uitzendignen of zelfs een dvd of Blu-ray te bekijken—dit alles terwijl iemand anders geniet van de content van zijn of haar keuze op de tv.

Amaze (Verbazen): een nieuwe dimensie van plezier via volledig immersieve audio- en visuele ervaringen

Door de overtuiging van Samsung te benadrukken dat consumenten streven naar meer realistische en immersieve kijkervaringen, sprak Zoeller ook over de nieuwste 3D-innovaties in het 3D-ecosysteem voor 2011 van Samsung. De nieuwe 3D-led-tv’s van Samsung bieden een ongeëvenaarde beeldkwaliteit en een betere helderheid die de kijkers zal bekoren, dankzij een geavanceerd algoritme voor 3D-piekcontrole. Dit algoritme biedt achtergrondlichttechnologie, gebaseerd op de automatische detectie van inputsignalen, die de helderheid onmiddellijk aanpassen tot piekniveaus bij heldere scènes—waardoor consumenten kunnen genieten van werkelijk immersieve 3D-content zonder zich ongemakkelijk te voelen. Samsung breidde ook zijn line-up van plasma-tv’s uit met nieuwe modellen voor 2011 die een verbluffende beeldkwaliteit bieden en het baanbrekende Plasma +1-design van Samsung bevatten, dat 2,5 cm zichtbaar scherm toevoegt in vergelijking met de producten van vorig jaar—dit alles zonder de algemene afmetingen van de tv te doen toenemen.

Om zijn leiderschap in het aanbieden van hoogkwalitatieve en immersieve 3D-tv-ervaringen voort te zetten, lanceerde Samsung een Total 3D Solution, met de herwerkte actieve 3D-bril—de SSG-3700CR—die nu ‘s werelds lichtste actieve 3D-bril is met een gewichtsvermindering van 25 % en meer comfort dankzij de nieuwe plaatsing van printplaten en batterijen achter elk oor. De Total 3D Solution wordt bovendien aangevuld door een stijlvolle nieuwe draadloze lader —de CY-SWC1000A—die tot vier actieve 3D-brillen kan opladen via een elegante, blinkend zwarte cilinder die lijkt op een klassieke hoge mannenhoed.

Samsung onthulde op het regionale evenement ook zijn line-up voor 2011 van 3D Blu-ray-spelers—waaronder ‘s werelds dunste 3D Blu-ray-speler, de BD-D7500 en de BD-D8900—die allebei slimme functies hebben en de ontwerpfilosofie met de 3S’en belichamen —symmetrisch, slank en slot-in—en tegelijkertijd een aanvulling vormen op de stijlvolle elementen in elk huis.

Nog een nieuw element in het 3D-ecosysteem voor 2011 dat de consumenten nog dieper onderdompelt in de 3D-ervaring waarvoor Samsung gekend is, is de baanbrekende 3D-audiotechnologie—3D Sound—die de hoogte en diepte van de audiotrack simuleert door een onderscheid te maken tussen voorgrond- en achtergrondgeluiden om te komen tot een immersieve, levensechte geluidservaring.

Act (handelen): engagement voor een gezonde planeet

Als onderdeel van zijn “Planet First”-initiatief, dat wereldwijd werd erkend voor een substantiële vermindering van het energieverbruik van consumentenelektronica, kondigde Samsung de maatstaven aan die het heeft opgesteld om ervoor te zorgen dat zo’n 90 % van zijn producten—waaronder alle plasma-tv-modellen kleiner dan 59 inch (150 cm)—het EU ECO-label zullen krijgen, een bloemvormige sticker op het product die wordt toegekend op basis van criteria die de Europese Unie heeft opgesteld.

Samsung werkte hard aan de ontwikkeling en invoering van het nieuwe Europese Energielabel dat dit jaar zal worden ingevoerd —meer dan 80 led-tv’s van het gamma 2011 komen in aanmerking voor een “A”-classificatie. Samsung leidde de groene beweging in 2009 met de lancering van zijn milieuvriendelijke led-tv, en het bedrijf blijft de productie van steeds meer milieuvriendelijke tv’s in de hele sector aanmoedigen.

Als grootste wereldwijde IT-bedrijf voor Carbon Disclosure Leadership (rapportering over CO2-uitstoot) in de Dow Jones Sustainability Index kreeg Samsung ook de Internationale CES Eco-Design and Sustainable Technology Innovation Award, en heeft het plannen om meer dan 16,8 miljard EUR te investeren in groene initiatieven tegen 2020.

Over Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. is wereldleider in de halfgeleider- en telecommunicatiesector en de wereld van digitale media en digitale convergentietechnologieën met een wereldwijde omzet van 116,8 miljard USD in 2009. Wereldwijd zijn bij Samsung ongeveer 174 000 werknemers actief in 193 vestigingen in 66 landen. Samsung Electronics is opgebouwd uit acht onafhankelijke business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Semiconductor en LCD. Samsung is één van de snelst groeiende merken ter wereld en produceert digitale tv’s, geheugenchips, mobiele telefoons en TFT-LCD schermen. Voor meer informatie kunt u terecht op www.samsung.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Weber Shandwick Worldwide
Kelly Hamor, 1-206-802-8751

khamor@webershandwick.com