http://press.vnuexhibitions.com/VnuPress/Templates/NL/Extranet/Pressrooms/PressroomCollection/DefaultPressroom.aspx?NRMODE=Published&NRORIGINALURL=/NL/Extranet/Perskamers/PerskamerCollection/Paper%2b%2bConvenience%2bShow.htm%3fpbid%3d{980E1F95-A0CA-4227-A9CC-1896417C5D60}%26lnkmode%3dtxt&NRNODEGUID={3241F74D-4D5C-4647-89A0-0512AD676111}&NRCACHEHINT=NoModifyGuest&lnkmode=txt&pbid={980E1F95-A0CA-4227-A9CC-1896417C5D60}

Voorjaarseditie Paper & Convenience Show laat opnieuw groei zien

Publicatiedatum: 21-02-2011

Vijf maanden na de vorige editie opende de Paper & Convenience Show (van 13 tot en met 15 februari) afgelopen week alweer haar deuren voor de voorjaarseditie. Drie dagen lang stond Autotron Rosmalen op spetterende wijze in het teken van de laatste trends in kantoorartikelen, stationery, gifts, hobby en speelgoed. De vakbeurs liet opnieuw groei zien. Niet alleen nam het aanbod en het aantal exposanten en bezoekers flink toe, ook de waardering steeg. Organisator VNU Exhibitions Europe kijkt dan ook tevreden terug op een geslaagd evenement.

Inkopen doen en trends spotten
Meer dan honderd exposanten presenteerden drie dagen lang een breed assortiment aan investeringsbereide retailers en groothandels. Bezoekers konden met één bezoek hun inkopen doen, trends spotten, contacten leggen en onderhouden met leveranciers en vakgenoten. In korte tijd kregen de retailers en groothandels een goede indruk van de ontwikkelingen in de markt, terwijl men gelijktijdig veel productintroducties te zien kreeg. Geen wonder dat het bezoekersaantal deze voorjaarseditie toenam tot 2.544 en ze de beurs waardeerden met het hoge rapportcijfer 7,4. Een stijging van 0,4 punten ten opzichte van de beurswaardering vorig voorjaar!

Regina Spel, eigenaresse cadeauwinkel Happy B-Day: "Dit is mijn eerste keer op de Paper & Convenience Show maar het bevalt goed. Het aanbod is uitgebreid en ik heb precies gevonden wat ik zocht: nieuwe aanvulling op mijn assortiment. Ik doe hier absoluut nieuwe ideeën op!"

Inzetten op samenwerking
Ook tijdens de voorjaarseditie kon de Paper & Convenience Show rekenen op de ondersteuning van Quantore, Spicers, Hameco, Stichting Wenskaart Nederland, Office World en de grote aansprekende leveranciers. Project Manager Bas de Bruin: "De samenwerking bleek ook deze editie uitstekend te werken. Leden werden actief uitgenodigd waardoor nu bijvoorbeeld meer Bruna-winkels een bezoek aan de beurs hebben gebracht. Voor de najaarseditie willen we dan ook extra op deze samenwerking inzetten."
Nieuw deze beurs was de nauwe samenwerking met Retail Development Company (RDC). "De aanwezigheid van Retail Market was een groot succes. Veel leden van RDC hebben de beurs weten te vinden en reageerden enthousiast op het voordeel van de samenwerking tussen de Retail Market en de Paper & Convenience Show."

Lizzy van Raaij, Sales Manager bij Hallmark: "Dit is de grootste beurs wat betreft onze producten die er is in Nederland, dus voor ons is het interessant om hier te zijn. Met onze wenskaarten passen we goed in het aanbod van de beurs en het is voor ons een prima plek om te checken of een nieuwe collectie aanslaat of niet. De grootste toegevoegde waarde van de beurs is het menselijke contact."

Najaarseditie in september
Van 25 tot en met 27 september 2011 staat de najaarseditie van de Paper & Convenience Show gepland. De animo voor deelname is wederom groot, maar liefst 80 procent van de huidige deelnemers heeft al een standlocatie in optie genomen. Leveranciers weten dat ze op de Paper & Convenience Show nieuwe klanten en markten kunnen aanboren. Project Manager Bas de Bruin verwacht het aanbod dan ook opnieuw verder uit te kunnen breiden. "We merken veel interesse vanuit de spellen- en speelgoedmarkt. Daar gaan we de komende editie zeker iets mee doen. Daarnaast willlen we ons dit najaar ook gaan richten op de b-2-b-markt. Kortom, de Paper & Convenience Show belooft nóg meer een platform voor en door de hele branche te worden!"


Noot voor de redactie,