Duits-Nederlandse Handelskamer

02-03-11

E-commerce in Duitsland verbeteren

Ondernemingen die online succes willen boeken op de Duitse markt zijn bij het seminar `E-commerce in Duitsland' van de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) op de juiste plek. Het seminar over praktische en juridische aspecten van online handel in Duitsland vindt plaats op woensdag 9 maart 2011 van 09.30 tot 14.00 uur bij de Kamer van Koophandel te Enschede. Diverse onderwerpen, zoals het belang van een Duitse uitstraling van de site en de gebruikelijke betaalmethoden in Duitsland, zullen de revue passeren.

"De Duitse markt verovert u niet met een simpele een-op-een kopie van uw Nederlandse site", aldus Andreas Giese van de e-commerce specialist `Dexport', een van de docenten van dit seminar. Daarom worden tijdens de cursus methoden voor het opstarten van een webshop en tips voor strategievorming besproken. Naast de startersvraagstukken zal ook nader worden ingegaan op de vraag hoe internetmarketing zo optimaal mogelijk kan worden ingezet om meer afzet te genereren op de Duitse markt. Bovendien worden vragen beantwoord zoals: Welke informatie moet volgens het Duitse recht gepubliceerd worden? Hoe mag wel of geen reclame gemaakt worden? Hoe gebruikt men social media? En welke regels gelden in Duitsland voor reclame en productveiligheid? Tijdens dit gedeelte komen ook actuele thema's aan bod zoals keyword-advertising, affiliate marketing, reclame in sociale media en cloud computing.

Het seminar is gericht op retailers en webshoppers die online succes willen boeken op de Duitse markt. Het maximale aantal deelnemers is 15. Aangezien een gedeelte van het seminar in het Duits wordt gegeven, is het van belang dat de deelnemers over enige basiskennis van het Duits beschikken.

De deelnamekosten bedragen 199,- euro (excl. BTW). Leden van de DNHK krijgen 20 procent korting.

Contact: Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK), Marlies Komorowski, tel. 070 3114 156, e-mail m.komorowski@dnhk.org. Aanmelding kan ook online via www.dnhk.org/seminars