Duits-Nederlandse Handelskamer
02-03-11
E-commerce in Duitsland verbeteren
Ondernemingen die online succes willen boeken op de Duitse markt zijn
bij het seminar `E-commerce in Duitsland' van de Nederlands-Duitse
Handelskamer (DNHK) op de juiste plek. Het seminar over praktische en
juridische aspecten van online handel in Duitsland vindt plaats op
woensdag 9 maart 2011 van 09.30 tot 14.00 uur bij de Kamer van
Koophandel te Enschede. Diverse onderwerpen, zoals het belang van een
Duitse uitstraling van de site en de gebruikelijke betaalmethoden in
Duitsland, zullen de revue passeren.
"De Duitse markt verovert u niet met een simpele een-op-een kopie van
uw Nederlandse site", aldus Andreas Giese van de e-commerce specialist
`Dexport', een van de docenten van dit seminar. Daarom worden tijdens
de cursus methoden voor het opstarten van een webshop en tips voor
strategievorming besproken. Naast de startersvraagstukken zal ook nader
worden ingegaan op de vraag hoe internetmarketing zo optimaal mogelijk
kan worden ingezet om meer afzet te genereren op de Duitse markt.
Bovendien worden vragen beantwoord zoals: Welke informatie moet volgens
het Duitse recht gepubliceerd worden? Hoe mag wel of geen reclame
gemaakt worden? Hoe gebruikt men social media? En welke regels gelden
in Duitsland voor reclame en productveiligheid? Tijdens dit gedeelte
komen ook actuele thema's aan bod zoals keyword-advertising, affiliate
marketing, reclame in sociale media en cloud computing.
Het seminar is gericht op retailers en webshoppers die online succes
willen boeken op de Duitse markt. Het maximale aantal deelnemers is 15.
Aangezien een gedeelte van het seminar in het Duits wordt gegeven, is
het van belang dat de deelnemers over enige basiskennis van het Duits
beschikken.
De deelnamekosten bedragen 199,- euro (excl. BTW). Leden van de DNHK
krijgen 20 procent korting.
Contact: Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK), Marlies Komorowski,
tel. 070 3114 156, e-mail m.komorowski@dnhk.org. Aanmelding kan ook
online via www.dnhk.org/seminars