Project Gemeente Westland
klanttevredenheidsonderzoek Meldpunt Leefomgeving
Start klanttevredenheidsonderzoek Meldpunt Leefomgeving
Publicatiedatum: 09-03-2011
Medio maart start de gemeente Westland voor de vierde keer een
onderzoek naar de klanttevredenheid over de dienstverlening van het
Meldpunt Leefomgeving. Bij het Meldpunt Leefomgeving kunnen inwoners
terecht met vragen, verzoeken en/of meldingen over zwerfvuil,
bestrating, groen, speelterreinen, overlast etc. in de openbare ruimte.
Het vorige onderzoek vond plaats in 2007. De score voor de
dienstverlening van het Meldpunt Leefomgeving bedroeg destijds een 7,7.
De resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek worden gebruikt om de
dienstverlening van het meldpunt beter aan te laten sluiten bij de
wensen en behoeften van de inwoners. Een voorbeeld hiervan: uit het
onderzoek in 2007 kwam naar voren dat de communicatie over de
afhandeling van een melding extra aandacht behoefde. Duidelijkheid over
waarom een verzoek niet wordt ingewilligd en de motivering hiervoor
werd zeer belangrijk gevonden. De gemeente heeft dit signaal opgepakt.
Melders ontvangen een informatiekaart of een e-mail met specifieke
informatie over de afhandeling. Tevens is er extra aandacht voor de
manier van communiceren. Soms kan een toelichting beter in een
telefoongesprek worden gegeven dan via een informatiekaart.
Enquêteformulier
Wie een melding doorgeeft aan het Meldpunt Leefomgeving kan vanaf medio
maart na afhandeling van de melding een enquêteformulier ontvangen. Wie
per e-mail een melding doorgeeft, krijgt via e-mail de link naar een
digitaal enquêteformulier toegestuurd. Bij een telefonische melding
krijgt men een link naar een digitaal enquêteformulier of wordt via de
post een papieren enquêteformulier toegestuurd.
Verloting waardebonnen
Onder de mensen die meewerken aan het onderzoek worden twintig
waardebonnen van EUR 25,00 verloot. Winnaars krijgen persoonlijk
bericht.
De resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek worden naar
verwachting in oktober 2011 bekend gemaakt.