http://press.vnuexhibitions.com/VnuPress/Templates/NL/Extranet/Pressrooms/PressroomCollection/DefaultPressroom.aspx?NRMODE=Published&NRORIGINALURL=/NL/Extranet/Perskamers/PerskamerCollection/Trade%2bMart%2bUtrecht.htm%3fpbid%3d%257B6D3835F2-0EA2-4920-BD7F-A4591C6087CF%257D&NRNODEGUID={3EA35963-AFDD-40EC-95D4-850ED413A344}&NRCACHEHINT=NoModifyGuest&lnkmode=txt&pbid={6D3835F2-0EA2-4920-BD7F-A4591C6087CF}

Persberichten

Nieuw: Trade Mart Campus biedt mogelijkheid tot beter ondernemerschap

Publicatiedatum: 03-03-2011

De Trade Mart Campus is voor het eerst te vinden tijdens de Voorjaarsbeurs op EXPO7. Binnen deze speciaal ingerichte campus vinden winkeleigenaren alles om een succesvolle onderneming te zijn en te blijven. Verschillende bedrijven geven advies over onder andere veiligheid, winkelinrichting, kassasystemen en verzekeringen. Maar ook zaken als winkelrouting, het inzetten van etaleurs en welke omzet een bedrijf per vierkante meter winkel moet draaien komen aan de orde. Met de toevoeging van Trade Mart Campus wil Trade Mart Utrecht zich verder profileren als kenniscentrum voor de detaillist. De Voorjaarsbeurs wordt gehouden van 13 tot en met 15 maart in het Beatrixgebouw van Jaarbeurs Utrecht.

De volgende bedrijven zijn te vinden binnen het Trade Mart Campus concept:

Beerbaum: 'Wist u dat men gemiddeld 50 seconden naar een etalage kijkt?' Het is bewezen dat een goede en aantrekkelijke etalage voor ruim 30 procent van de omzet verantwoordelijk is. Met een zeer ruim aanbod in exclusieve decors is Buro Fred Beerbaum specialist op het gebied van etalages en visual merchandising. Ook ontwikkelt Beerbaum innovatieve, op maat gemaakte etalageconcepten.

Vleugel: Een belangrijk onderdeel van de marketingcommunicatiemix van de winkel is het interieur. Van het vertalen van kernwaarden tot het nauwkeurig afstemmen met architecten om te komen tot een evenwichtig samenspel tussen exterieur en interieur past allemaal in de expertise van Vleugel.

Media10: Op de Trade Mart Campus kunnen detaillisten kennis maken met het reclameduo Textline ReclameCentrum en Media10. Textline ReclameCentrum informeert over de modernste print en presentatietechnieken voor zowel instore als outstore. Media10 laat op een eenvoudige en duidelijke manier zien waar op het internet kansen liggen.

Weerbaar Winkelpersoneel: Agressie en geweld op de winkelvloer komen helaas steeds vaker voor en niet alleen in de vorm van uitschelden maar ook in de vorm van intimidatie, chantage, bedreigingen en zelfs lichamelijk geweld. Voor werknemers kan dit leiden tot demotivatie, trauma, verhoogd ziekteverzuim of zelfs vertrek bij de werkgever. De workshop 'Weerbaar winkelpersoneel; Omgaan met agressie en geweld' van PDR Nederland is bedoeld voor mensen die in aanraking kunnen komen met verbale dan wel fysieke agressie en geweld.

Crime Prevention: Bij uiteenlopende vraagstukken over beveiliging en toegang biedt Crime Prevention de meest perfecte oplossing. Het is onder andere preventief, op afstand controleerbaar, het legt alles vast en het werkt dag-en-nacht.

M2 Vloeren: Dit bedrijf is gespecialiseerd in vloerafwerkingen en -systemen voor bedrijven en instellingen, onderwijs- en zorginstellingen en winkelformules. M2 vloeren levert een intensieve projectbegeleiding vanaf het vloeradvies tot aan de oplevering.

Storecheck: 70 procent van alle aankoopbeslissingen wordt op de winkelvloer gemaakt. De winkelpresentatie is dus van invloed op het koopproces. Daarom geeft de storechecker doelgerichte tips over productpresentaties, verlichting, routing en visual merchandising.

Shopmade: Shopmade ontwikkelt en produceert maatwerk winkelonderdelen, stands, frames, promotiedisplays, vitrines, perfo- en wandsystemen. Inbouwen van LED verlichting als accent of uitlichting is inmiddels de specialiteit geworden. In het 'Solution center' tijdens de Voorjaarsbeurs kan men ideeën opdoen.

Powerlight: De lichtadviseurs van Powerlight gebruiken verschillende ingrediënten om tot de juiste kleur, emotie, beleving en intensiteit te komen. Ze houden rekening met het energieverbruik (duurzaamheid), levensduur, lampen en visueel comfort.

-.-.-.-.-.-.-.-

Noot voor de redactie,