Omroep MAX gaat voor 400.000 leden: 'MAX blijft MAX'
Persbericht van Omroep MAX
Omroep MAX gaat voor 400.000 leden: MAX BLIJFT MAX!
MAX stelt alles in het werk om in 2011 te groeien van 250.000 naar
400.000 leden. Vandaag start de campagne 'MAX blijft MAX'. Deze
campagne is de komende weken te zien op televisie en op de website
www.maxblijftmax.nl. Meer acties volgen in de loop van 2011.
MAX-Directeur Jan Slagter: "2011 is een cruciaal jaar voor MAX. De
Publieke Omroep moet 200 miljoen euro bezuinigen. De politiek wil het
aantal omroepen terugbrengen naar 8, er wordt zelfs gesproken over
gedwongen fusies. MAX wil met iedere omroep samenwerken, maar niet
fuseren. MAX maakt onderscheidende programma's voor een oudere
doelgroep waar voorheen geen ruimte voor was bij de Publieke Omroepen.
Totdat wij toetraden tot het publieke bestel werden vijftigplussers
genegeerd in Hilversum. Sterker nog: juist de programma's en
presentatoren die zij goed waardeerden verdwenen van radio en
televisie. Reden voor 250.000 mensen om heel bewust lid te worden MAX.
Met een gedwongen fusie is niet gewaarborgd dat deze programma's nu wel
blijven bestaan.
Dat de Publieke Omroep moet en kan bezuinigen is duidelijk, ik roep al
jaren dat het allemaal veel efficiënter kan. MAX is daar een duidelijk
bewijs van, wij hebben geen vet op de botten en besteden vrijwel al ons
geld aan onze programma's. Om kosten te besparen staat MAX open voor
intensieve samenwerking met andere omroepen, maar tegen fusies zal ik
me blijven verzetten: MAX blijft MAX! Met 400.000 leden, dat is ons
streven, kan niemand meer om MAX heen."
*
Links:
http://www.maxblijftmax.nl
Razende Robot Reporter