Ingezonden persbericht


21 maart 2011

COCA-COLA LIGHT ONTHULT DESIGNS VAN ,,COCA-COLA LIGHT LIMITED EDITION COLLECTION BY KARL LAGERFELD

Wereldberoemde ontwerper ontwikkelt drie nieuwe en exclusieve designs voor het Coca-Cola light flesje

Rotterdam, Nederland ­ Coca-Cola light lanceert een geheel nieuwe en stijlvolle collectie ontworpen door internationaal modegenie Karl Lagerfeld. De nieuwe collectie is vandaag onthuld en bestaat uit drie exclusieve designs voor het Coca-Cola light flesje. Vanaf 14 mei 2011 is de ,,Coca-Cola light Limited Edition Collection by Karl Lagerfeld in Nederland verkrijgbaar bij filialen van de Bijenkorf. Voor deze speciale Coca-Cola light collectie liet Karl Lagerfeld zich inspireren door de nieuwe gezichten van de ,,Love it light campagne, te weten Bernadette, Eleanor en Irene. Deze modieuze vrouwen maken onderdeel uit van de nieuwste televisiecampagne van het merk die binnenkort in heel Europa wordt gelanceerd. De ,,Coca-Cola light Limited Edition Collection by Karl Lagerfeld Karl Lagerfeld voelt de luchtige benadering van mode door Coca-Cola light perfect aan. Voor deze exclusieve collectie voegt hij een speelse, lichte dimensie toe door de humoristische en grappige karakters van alle Coca-Cola light-meiden in de flesjes naar voren te laten komen. Het resultaat is een gedurfde, eigentijdse en onmiddellijk herkenbare collectie. Het eerste ontwerp is geïnspireerd op Bernadette en is zowel romantisch als modern: een stijlvol polkadot patroon in grijscontrasten van geborsteld metaal met glossy wit. Het tweede flesje straalt pure mode uit en staat voor het levendige karakter van fashionata Eleanor. Dit wordt weergegeven met een krachtige roze draaikolk die zich als een wervelwind rond het flesje wikkelt. Het derde ontwerp sluit perfect aan op de rockchick Irene, en heeft een hardere, dramatische look met een opvallend knoopjespatroon.


1 Classified - Internal use



Collectors item Alle drie de ontwerpen zijn voorzien van het beroemde en zeer herkenbare silhouet van Karl Lagerfeld. Daarnaast zijn deze prachtige flesjes genummerd (1, 2, 3) waardoor het absolute collectors items zijn. "Love it light" Karl Lagerfeld, die ook als fotograaf een reputatie heeft opgebouwd in de modewereld, heeft niet alleen de collectie ontworpen, maar heeft ook de fotocampagne voor Coca-Cola light verzorgd. Geïnspireerd op Coca-Cola light brengen supermodellen Coco Rocha, Heidi Mount en Jeneil Williams de persoonlijkheden van Bernadette, Eleanor en Irene tot leven. Vanaf april zal deze campagne ook op de buitenreclame in Nederland te bewonderen zijn. Karl Lagerfeld is tevreden met de nieuwste collectie en campagne van Coca-Cola light: "Ik vind het geweldig. Het idee is gewoon te gek. En zoals iedereen weet, drink ik de hele dag door niets anders dan Coca-Cola light. Het was puur genieten om deze campagne te doen met geweldige mensen en voor een topproduct."