Ingezonden persbericht


18 maart, 2011

Eerste Facebook contest Gaastra groot succes
Het bezoekersaantal op de Facebookpagina van Gaastra is in de maand maart explosief gestegen. En dat had een reden: fans van Gaastra maakten op www.facebook.com/GaastraFashion kans op een complete Gaastra fashion make-over ter waarde van maar liefst ¤1000,-. De prijs is inmiddels uitgereikt, maar de winactie gaat wegens groot succes direct opnieuw van start.

Contest groot succes
De eerste social media contest van Gaastra mag direct een groot succes genoemd worden. In de afgelopen maand hebben legio mensen uit binnen- en buitenland zich als fan van Gaastra aangemeld op Facebook. Door op zijn of haar favoriete Gaastra look uit de Spring Summer 2011 collectie te stemmen, maakten de nieuwe en al bestaande fans kans op de complete make-over en een kledingpakket uit dezelfde collectie.

Eerste winnaar bekendgemaakt
Inmiddels is de eerste '¤1.000 Gaastra Make-over Contest' winnaar bekendgemaakt. De gelukkige winnares is Victoria Sandhof, een 21-jarige studente Event & Tourism uit Hamburg, Duitsland. Victoria houdt enorm van zeilen en is een groot Gaastra fan, zo liet ze weten. Diverse filmpjes en foto's bewijzen op Gaastra's Facebookpagina dat zij zich door Gaastra inmiddels flink in de watten heeft laten leggen.

Contest direct opnieuw van start
Wegens succes gaat de winactie direct opnieuw van start. De ogen van modebewuste en nautisch geïnspireerde consumenten, zullen in april weer massaal gericht zijn op www.facebook.com/GaastraFashion

Intensieve samenwerking
De eerste winactie via Facebook heeft Gaastra samen met Fortress Social Branding ontwikkeld. Fortress is gespecialiseerd in merkpositionering en activeren van doelgroepen via social media. De twee partijen zijn begin 2011 een lange termijn traject aangegaan, waarbinnen op strategisch en uitvoerend niveau ondersteuning geboden wordt aan het marketingteam van Gaastra, om de zichtbaarheid van Gaastra op sociale netwerken te vergroten.

Over Gaastra
Gaastra is een authentiek Nederlands lifestyle brand met een DNA dat is gedrenkt in pure nautische passie. Het bedrijf dankt zijn internationale reputatie aan een unieke mix van functionaliteit en fashion, die consequent wordt doorgevoerd in Gaastra Pro, Gaastra Sportswear en Gaastra Footwear. Gaastra Pro is de complete professionele lijn, die via de meest geavanceerde technieken en materialen maximaal comfort en optimale bescherming biedt onder alle omstandigheden. Of dat nu tijdens een uitdagende regatta over de oceanen is of tijdens een recreatieve tocht over de binnenwateren. Gaastra Sportswear, onderverdeeld in de lijnen Sport en Breton, is de stoere en sportieve fully coordinated casual collectie, altijd sterk geïnspireerd op het nautische erfgoed van Gaastra. Beide hoofdcollecties bieden tevens een uitgebreide selectie accessoires. Gaastra Footwear completeert de collecties met een mix van uiterst stijlvolle en doordachte, functionele eigenschappen, waarbij comfort en grip de boventoon voeren. Ontworpen voor de veeleisende professionele zeiler, de meer casual geklede recreatieve zeiler en de modebewuste consument. Gaastra is onderdeel van McGregor Fashion Group B.V., opgericht in 1993. De McGregor Fashion Group B.V. is een Europees modehuis dat zich richt op het ontwerpen, inkopen, marketen, distribueren en verkopen van heren-, dames- en kindermerkkleding in het hogere marktsegment. Voor meer informatie: www.gaastra.eu

--------------------------
Voor de redactie (