Record omzetgroei voor Selligent Interactive Marketing


Selligent noteert in 2010 een omzetgroei van 60% voor zijn aanbod van Interactive Marketing

Brussel, 20110321 -- Selligent, leider op het vlak van oplossingen voor conversiemarketing en interactieve CRM, registreert voor 2010 een omzetstijging van 60% voor de interactieve marketingcomponent van zijn CRM-aanbod.

Het bedrijf telt op dit moment 150 medewerkers wereldwijd en realiseert een zakencijfer van bijna 20 miljoen euro, waarvan voortaan bijna 50% bestaat uit recurrente inkomsten uit software. In 2010 koos Selligent resoluut voor een strategie gebaseerd op omzetgroei via een gestage internationale ontplooiing en een significante overgang naar het SaaS-model, in plaats van op rentabiliteit. Toch kon Selligent in 2010 een winstmarge registreren van 7%, volledig in lijn met zijn doelstellingen.

“Wij zijn in 2010 begonnen aan een belangrijke strategische ommezwaai door van onze oplossing Selligent Interactive Marketing het vlaggenschip te maken voor onze internationale ontwikkeling. Deze oplossing kan trouwens perfect gecombineerd worden met ons CRM-aanbod als de klant daarvoor kiest. De toekomst van CRM heeft alles te maken met de explosie van e-media zoals het mobiele kanaal en de sociale netwerken, en met het belang van deze media voor het beheer van klantrelaties. Onze nieuwe strategie heeft geleid tot een indrukwekkende dynamiek, nog versterkt door de brede waaier aan unieke oplossingen die naar wens beschikbaar zijn. Maar een strategie van intensieve groei mag niet leiden tot het nemen van onbezonnen risico’s, en dus wilden we een minimale rentabiliteit behouden. Een delicate oefening, vooral omdat we ons op hetzelfde moment ook in een overgangsfase bevonden tussen twee verschillende verkoopmodellen: van licentieverkoop naar SaaS-verkoop”; vertelt André Lejeune, CEO van Selligent.

De voornaamste factoren die leidden tot deze recordresultaten zijn een aantal belangrijke nieuwe ontwikkelingen die plaatsvonden in 2010, en de uitbreiding van de Selligent-portefeuille met 43 nieuwe klanten en bekende merken waaronder Amsterdam RAI, Bank van de Post, Center Parcs Europe, Crédit Foncier de France, Kompass International, Mutuelle Familiale, Nestlé Nutrition Infantile, NS Hispeed, Overtoom International Nederland, Stepstone, Swisslife France en Teleroute France. Deze factoren bevestigen eveneens de positie van Selligent Interactive Marketing als referentie op het vlak van interactieve cross-channel marketingoplossingen voor vele topactoren in de wereld van web- en marketingagentschappen en voor marketingdienstverleners zoals Duval Guillaume, DMInterface, COMTogether, l’enchanteur, Emakina, Tagora, 2Organize, Ogilvy en WDM.

“In 2010 lag de prioriteit voor onze ontwikkeling op Europa en Azië. Dat resulteerde in verschillende internationale successen zoals IKEA in Italië, Westdeutsche Allgemeine Zeitungsverlagsgesellschat in Duitsland en Pepe Jeans in Spanje, om er enkele te citeren”, getuigt Jan Teerlinck, International Development Manager.

2010 bevestigde eveneens de opkomst en de ontwikkeling van nieuwe communicatietrends bij de consument. Om marketingverantwoordelijken de mogelijkheid te geven een coherente en geïntegreerde dialoog aan te gaan over al die kanalen, zonder de platformen te vermeerderen, breidde Selligent zijn aanbod uit.

Merken moeten naar de consument luisteren, in realtime informatie verzamelen over hun gedrag, en ernaar handelen in realtime. Selligent Interactive Marketing integreert voortaan de sociale netwerken en de mobiele telefonie als volwaardige kanalen.

“Dankzij onze aanwezigheid op de Chinese markt en onze samenwerking met partners die experts zijn in de geolocatisatie, hebben we nu een lengte voorsprong op het gebied van mobiele platformen en zijn er nieuwe functies standaard ingebouwd in onze cross-channel oplossing. De Chinese markt is bijzonder interessant gebleken voor wat betreft het gebruik van mobiele kanalen voor conversiemarketing”, verklaart Mieke De Ketelaere, Product Marketing Manager.

Ook 2011 belooft weer heel wat nieuwe ontwikkelingen en verrijkingen voor de Selligent-suites van interactieve marketing en van CRM. Het jaar begon alvast met de versterking van het bedrijfsmanagement, ondermeer door de aanwerving van Stanislas Van Oost, ex-CEO van een filiaal van de groep LBI, een internationaal bekend webagentschap. Selligent is inderdaad van plan zijn klanten en partners alle aandacht te geven om een duurzame groei te garanderen.

Over Selligent
Selligent is een specialist in oplossingen voor conversiemarketing en interactieve CRM. Via deze oplossingen voor klantinteracties en voor de optimalisering van cross-channel strategieën kunnen organisaties een individuele dialoog opbouwen met de klant of consument waarbij diens voorkeur voor een bepaald communicatiekanaal en contactmoment centraal staat. Dit resulteert in een grotere conversieratio, meer rendement, minimaal klantverlies en een superieure klantbeleving over alle kanalen.

De unieke aanpak van Selligent combineert flexibiliteit, pragmatisme en betrokkenheid om zo het succes te verzekeren van projecten voor een gepersonaliseerd beheer van relaties en interacties.

Selligent biedt oplossingen aan meer dan 700 klanten uit de financiële wereld, telecommunicatie, media en uitgeverij, toerisme, kleinhandel, automobielsector, gezondheidszorg en industrie.

Selligent telt meer dan 150 medewerkers en registreerde in 2010 een zakencijfer van bijna 20 miljoen euro.

Het hoofdkantoor van Selligent bevindt zich in België. Selligent heeft vestigingen in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en China. Het bedrijf is in de meeste Europese landen aanwezig via een netwerk van marketing- en communicatieagentschappen, van franchisehouders, en van distributie- en integratiepartners.