Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

17 maart 2011

MSC-keurmerk en Albert Heijn wederom samen in actie op de winkelvloer

Tijdens de AH puur&eerlijk duurzame vangst promotie aanstaande week bij Albert Heijn kunnen klanten in het visschap bij de supermarktketen nog gemakkelijker voor gecertificeerd duurzame vis kiezen. Het merk AH puur&eerlijk helpt klanten bij het maken van een verantwoorde keuze, bijvoorbeeld voor duurzame vis die het MSC-keurmerk draagt.

Het wereldwijde toonaangevende keurmerk voor duurzaam gevangen vis van de Marine Stewardship Council (1) organiseert voor de tweede keer samen met Albert Heijn een gezamenlijke promotie. De winkelcampagne zal consumenten helpen een bewuste keuze te maken als ze vis kopen. Door vis te kopen met het MSC-keurmerk, dragen ze bij aan het tegengaan van overbevissing en zorgen ze dat generaties na hen nog steeds van vis kunnen genieten.

De campagne zal van 21 tot en met 27 maart in de Albert Heijn winkels lopen. Meer dan 800 winkels doen mee met een breed assortiment MSC gecertificeerde producten. Naast acties op de winkelvloer wordt er ook in de media ruchtbaarheid gegeven aan het belang van duurzame vangst en de bewuste keuze die consumenten kunnen maken.

Saatchi & Saatchi

De communicatiestrategie van de MSC is ontwikkeld in samenwerking met het internationaal bekende bureau, Saatchi & Saatchi, dat haar diensten pro-bono aanbood. Het verbeterde logo van het MSC-keurmerk werd in juli 2009 geĂŻntroduceerd. De samenwerking met AH is na de joint marketing campagne met Sainsbury in Engeland en voor de tweede keer 'Les jours bleus' (Findus, Labeyrie bij Carrefour) in Frankrijk, de volgende fase binnen de wereldwijde MSC campagne om partners meerwaarde te verschaffen. De campagnes zijn opgezet om bekendheid van het MSC-keurmerk te vergroten en tegelijkertijd de geloofwaardigheid van de duurzaamheidsclaims van deelnemende merken en retailers te onderstrepen.

Albert Heijn

Albert Heijn introduceerde de eerste MSC gecertificeerde producten in 2009. Het assortiment is sindsdien uitgebreid naar 24 producten met MSC-keurmerk onder de categorie AH puur&eerlijk duurzame vangst (1) in de koel- en vriesschappen. Albert Heijn heeft het grootste volume MSC gecertificeerde private label producten in Nederland. Sanne Zwinkels, Brand Manager AH puur&eerlijk zegt: "Bij Albert Heijn spannen we ons in voor duurzame visserij. Met ons AH puur&eerlijk duurzame vangst assortiment bieden we onze klanten een ruime keuze in vis met MSC-keurmerk. We zien dat steeds meer klanten deze producten kopen. En om deze producten nog eens extra aantrekkelijk te maken, geven we volgende week 25% korting op alle AH puur&eerlijk duurzame vangst producten."

Wat zegt de MSC

Nathalie Steins, MSC Manager Benelux, zegt: "Ik ben blij te zien, dat na gezamenlijke campagnes in onder andere Engeland, Frankrijk, Japan, VS, Australie, Canada nu voor de tweede maal in Nederland bij Albert Heijn een gezamenlijke marketing campagne plaats vindt. Klanten bij Albert Heijn vinden op zo'n manier steeds gemakkelijker hun weg naar het schap met gecertificeerde duurzame vis. Hoe meer mensen het keurmerk leren kennen en bij hun inkopen een bewuste keuze hiervoor maken, hoe meer vissers worden gestimuleerd om duurzaam te gaan vissen en hoe sneller de visbestanden weer gezond worden."

Kijk hier voor een overzicht van de visproducten met MSC-keurmerk, die bij Albert Heijn verkrijgbaar zijn. http://www.msc.org/business-support/campaigns/albert-heijn-puur-eerlijk-2011 of http://www.msc.org/where-to-buy/msc-labelled-seafood-in-shops-and-restaurants/the-netherlands#albert-heijn-1

EINDE




Ingezonden persbericht