Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

bol.com grote winnaar van de Thuiswinkel Awards 2011

Noordwijk / Ede, 24 maart 2011

24 Nederlandse webwinkels zijn onderscheiden als beste in hun categorie tijdens de Nationale Thuiswinkel Awards 2011. De publieksprijzen werden uitgereikt in 21 categorieën. Daarnaast werden met de Beste Starter, Beste Mobiele Webwinkel en de Beste Webwinkel Award, drie vakprijzen uitgereikt. Met maar liefst 4 publieksprijzen en de verkiezing tot Beste Webwinkel van Nederland mag bol.com zich de grote winnaar noemen.

De winnaars zijn gehuldigd tijdens de traditionele gala-avond met ruim 650 aanwezigen in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee.

In januari en februari is vooronderzoek verricht, waarbij consumenten de mogelijkheid hadden hun favoriete webwinkel te beoordelen. Tegelijkertijd heeft men alle deelnemende webwinkels kunnen beoordelen. De nominaties zijn tot stand gekomen op basis van de kwalitatieve beoordeling in combinatie met het aantal stemmen.

Omzet webwinkels blijft groeien
Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org: "De winnaars van de Thuiswinkel Awards 2011 laten zien dat ze ook in 2010 weten wat de klant wil en hier actief op inspelen. Dat is kenmerkend voor de hele thuiswinkelbranche, waar ook dit jaar een positieve groei te zien is. In deze tijd zullen nog steeds veel branches en bedrijven tekenen voor een gemiddelde groei van 11 procent over het afgelopen jaar."

Fons van Westerloo, voorzitter van de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards: "Tijdens dit tweede lustrum zijn we weer blij verrast door de innovatieve concepten en het hoge niveau van de inzendingen voor de Thuiswinkel Awards. Er is massaal gestemd en de Nederlandse consumenten hebben mooie keuzes gemaakt voor de publieksprijzen. De vakjury had dit jaar een mooie uitdaging vanwege de hoge kwaliteit van de diverse genomineerden. Ik wil de uiteindelijke winnaars feliciteren en de overige kandidaten, evenals nieuwe gegadigden, aanmoedigen volgend jaar een nieuwe poging te doen. Als het nu al hoge niveau dan ook nog verder groeit, verheug ik me nu al op de Thuiswinkel Awards 2012."

Winnaars publieksprijzen XL per categorie
Q&A Research & Consultancy voerde in opdracht van de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards het onafhankelijke consumentenonderzoek uit. Op basis hiervan kwamen in 21 categorieën winnaars van de Publieksprijzen XL uit de bus. Eerder al deze maand werden de Awards voor de Publieksprijzen XS uitgereikt.

Winnaars publieksprijzen XL:

Baby- en kindermode

www.simplycolors.nl

Boeken en tijdschriften

www.bol.com

Cd's, dvd's en games

www.bol.com

Computer hard- en software

www.123inkt.nl

Consumenten elektronica

www.conrad.nl

Damesmode

www.wehkamp.nl

Financiële diensten

www.paypal.nl

Herenmode

www.score.nl

Hobby en cadeau

www.greetz.nl

In en om het huis

www.agradi.nl

Lingerie en ondermode

www.otto.nl

Persoonlijke verzorging

www.yvesrocher.nl

Reizen en vrije tijd

www.vakantieveilingen.nl

Schoenen

www.omoda.nl

Speelgoed

www.bol.com

Sport

www.futurumshop.nl

Telecom

www.coolblue.nl

Vergelijkingssites

www.zoover.nl

Vliegtickets

www.transavia.com

Warenhuizen

www.bol.com

Wonen

www.wehkamp.nl

Winnaars vakprijzen
De Vakjury heeft, gebaseerd op een uitgebreid onderzoek door GfK Retail & Technology en Jungle Minds, en de presentaties van alle genomineerden, uitgeroepen tot:


- Beste Mobiele Webwinkel van Nederland 2011: wehkamp.nl


- Beste Startende Webwinkel van Nederland 2011: Yumeko.nl

Beste Webwinkel van Nederland 2011
De meest prestigieuze award betreft de vakprijs Beste Webwinkel van Nederland. Aan de hand van het onderzoek van GfK Retail & Technology en Jungle Minds, en de presentaties door de genomineerden, heeft de jury gekozen tot:

Beste Webwinkel van Nederland 2011: bol.com

De winnaar van de Beste Webwinkel van Nederland zal ons land vertegenwoordigen tijdens de verkiezing van de European E-commerce Awards, op 24 mei aanstaande in Barcelona. Met de Nederlandse winnaar zullen de award winnaars uit Duitsland, Frankrijk, Zweden, België, Denemarken, Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en Spanje, de strijd aangaan om tot beste van Europa te worden gekozen.


- EINDE PERSBERICHT -

STICHTING NATIONALE THUISWINKEL AWARDS

De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards is een initiatief van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org, de branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten op afstand verkopen aan consumenten.

De stichting is opgericht in juli 2001 met als doelstelling het organiseren én financieren van onafhankelijke verkiezingen voor de branche. In 2011 worden voor de tiende keer de Nationale Thuiswinkel Awards uitgereikt, dit keer op donderdagavond 24 maart, in Grand Hotel Huis ter Duin te Noordwijk aan Zee. Voorzitter van de stichting is Fons van Westerloo.

Met de uitreiking van de Awards beoogt de stichting een positieve bijdrage te leveren aan het zelfbewustzijn van de branche, zowel bij bedrijven die verkopen op afstand aan consumenten als bij consumenten die (gaan) kopen op afstand.

Achtergrondinformatie (