Intelligence Best Practices nu beschikbaar voor online abonnees


Amsterdam, 20110325 -- Global Intelligence Alliance (GIA), een wereldwijde strategische market intelligence en adviesgroep, heeft officieel haar premium online netwerk- en kennisplatform op het gebied van intelligence best pratices gelanceerd.

"Het materiaal op GIA’s Intelligence Best Practices Online vertegenwoordigt een verzameling van bijna een decennium aan onderzoeks- en advieswerk door GIA op het gebied van market intelligence voor toonaangevende internationale bedrijven. We presenteren bijvoorbeeld praktijkcases en video’s van ABB, Cisco Systems, GE, IBM, P&G en Shell – om slechts een paar namen te noemen. We zijn ook van plan om passages uit ons nieuwe boek over Market Intelligence toe te voegen," aldus Markko Vaarnas, CEO van Global Intelligence Alliance.

"Onze ervaring is dat er een grote behoefte bestaat aan het delen van kennis op het gebied van market intelligence, aangezien er maar weinig specialistische opleidingen bestaan die gewijd zijn aan dit onderwerp. Ook willen market intelligence professionals graag ervaringen delen met vakgenoten bij andere bedrijven. We zijn enthousiast dat we dit kunnen faciliteren vanuit onze brede kijk op alle aspecten van market intelligence; van onderzoekstools en strategische analyses tot het creëren van high impact intelligence programma’s in bedrijven. Verder zijn we blij met de eerste positieve feedback en we hopen dat dit platform de LinkedIn equivalent wordt voor market intelligence professionals!" vervolgt Vaarnas.

De dienst is beschilbaar op abonnementsbasis en is getiteld Intelligence Best Practices Online. Abonnees hebben toegang tot vier hoofdthema’s, te weten Expert Uitwisseling, GIA Congres materiaal, een Kennisdatabank en Intelligence Mentoring.

Expert Uitwisseling biedt gebruikers de mogelijkheid om te netwerken en Best Practices te delen met andere market intelligence professionals. Abonnees kunnen:

  • Ideeën delen met andere market intelligence professionals in het discussieforum

  • Bijdragen van GIA Experts lezen en vragen stellen

  • Netwerken met andere gebruikers van over de gehele wereld


De GIA Congres functie biedt gebruikers de mogelijkheid om exclusieve presentaties en video’s te downloaden van GIA’s jaarlijkse Congressen die wereldwijd in verschillende steden worden gehouden. Deze Congressen richten zich specifiek op best-in-class opleidingsprogramma’s.

Abonnees kunnen:

  • GIA Congres presentaties downloaden met praktijkcases en best practices bij toonaangevende bedrijven 

  • Video’s bekijken van keynote presentaties en paneldiscussies

  • Toegang krijgen tot samenvattingen van de hoofdpunten uit de GIA ronde-tafelconferentie


De Kennisdatabank op GIA’s Intelligence Best Practices Online geeft gebruikers toegang tot een overzichtelijke en continu geüpdate verzameling van GIA White Papers, cases en artikelen over market intelligence. Abonnees kunnen tevens GIA Congressen en GIA Webinar presentaties en -opnames bekijken.

Intelligence Mentoring biedt gebruikers de mogelijkheid om deel te nemen aan een unieke online gemeenschap waarin zij één-op-één mentorschap ontvangen van een senior GIA adviseur over het opzetten van world class intelligence projecten.

Geïnteresseerde partijen kunnen zich abonneren via de GIA website. Het basistarief bedraagt EUR 480 voor een halfjaarabonnement, met een mogelijkheid voor groepskorting.

Lees meer.

Over Global Intelligence Alliance (GIA)

Global Intelligence Alliance (GIA) is een strategische market intelligence en adviesgroep. GIA is ontstaan toen een team van market intelligence specialisten, management consultants, brancheanalisten en technologie-experts bijeenkwamen om een uitgebreide portfolio van maatwerkdiensten op te bouwen. Deze diensten lopen uiteen van marktmonitoring en software tot strategische analyses en adviesdiensten.

Vandaag de dag zijn wij de vaste partner voor organisaties die hun kennis over internationale markten willen vergroten en hun concurrentiepositie willen verbeteren. Onze uitgebreide branchekennis en aanwezigheid in meer dan 100 landen stelt onze klanten in staat om betere beslissingen te nemen.